استانی 13:58 - 04 تیر 1401

غربالگری ۴۸هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش از امروز ۴ تیر ماه آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این رابطه افزود: والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه سنجش حضور یابند.

شکیبا ادامه داد: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون و … مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت.

به گفته وی همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام شده و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌کند.

شکیبا بیان کرد: والدین در روز و ساعت تعیین شده که از سوی پایگاه سنجش به آنان اعلام شده است در محل حضور یابند و صرفاً یک نفر برای همراهی نوآموز کافی است تا از تجمع در محل سنجش پیشگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه وی الزامی است.

وی به والدین توصیه کرد: چنانچه همراه نو آموز یا خود نوآموز دارای علائم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از بهبود و با نوبت دهی مجدد مراجعه کند.

شکیبا همچنین افزود: ترجیحاً از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری شود و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف شخصی استفاده شود.

پیش بینی می‌شود در این طرح حدود ۳۳ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و ۱۵ هزار نوآموزان پیش دبستانی با همکاری آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی غربالگری شوند.


11604316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است