استانی 08:36 - 08 شهریور 1393
صادرکننده نمونه خشکبار:
صادرکننده نمونه خشکبار، کشمش ملایر را از نظر رنگ در دنیا بی‌نظیر برشمرد و گفت: متاسفانه با روش‌های سنتی پاک‌کنی، ارزش این محصول کاهش می‌یابد.

کشمش ملایر از روش‌های سنتی آسیب می‌بیند

محمدامین حاج‌کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر، با اشاره به اینکه تا کنون در هفت دوره به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز در کشور شناخته شده است، گفت: به 72 کشور جهان صادرات دارم.

وی بیان کرد: صادرات من در محصولات پسته، کشمش، خرما و انجیر بوده و در سال 92 افزون بر 16 هزار تن کشمش، 12 هزار تن خرما و 4 هزار تن پسته صادراتی به کشورهای جهان داشته‌‍ام.

صادر کننده ممتاز کشور، مهمترین هدف و نگرش خود را در صادرات پیشروی بسته بندی و حضور مستقیم در بازارهای هدف برشمرد.

وی با بیان اینکه بالا بردن عیار کالا در صادرات بسیار مهم است، تصریح کرد: در این زمینه باید در رقابت با دیگر رقبا کیفیت و عیار محصولات صادراتی را بالا ببریم.

حاج‌کاظمیان با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها امروز در رقابت با محصولات صادراتی ایران از جمله خشکبار  به دنبال خارج کردن محصولات کشور از بازار صادرات هستند اظهار داشت: کشورهای دیگر می‌خواهند محصولاتی بهتر و با کیفیت‌تر از محصولات ایرانی به بازار مصرف عرضه کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران باید با علم روز دنیا آشنایی پیدا کنند، تصریح کرد: اگر روش‌های علمی و نوین به باغداران و کشاورزان آموزش داده شود قطعا محصولی با کیفیت را به بازار مصرف عرضه خواهند کرد.

صادر کننده ممتاز کشور در ادامه با بیان اینکه کشمش ملایر از نظر رنگ در دنیا بی‌نظیر است، گفت: متاسفانه در برخی موارد با روش‌های سنتی با دست خودمان موجب مرگ محصول می‌شویم.

وی استفاده از رطوبت کم، روش‌های درست خشک کردن و مدیریت در حمل و نقل محصول از باغ تا کارخانه را در بالا بردن کیفیت کشمش بسیار مهم برشمرد.

حاج‌کاظمیان با بیان اینکه صنعت خشکبار ایران طی سال‌های اخیر از نظر صادرات دچار افت شده، عنوان داشت: اگر به موقع دست به کار نشویم و از روش‌های نوین جا بمانیم در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز تحقیق و توسعه خشکبار ایران از تیر ماه سال جاری افزود: در حال حاضر این مرکز دارای 14 نفر هیئت علمی است که در حال عضو گیری از سراسر کشور است.

صادر کننده ممتاز کشور خاطرنشان کرد:  هدف مقدس این مرکز توسعه پایدار اقتصادی است که محور آن توسعه و تولید صادرات محور است.

وی در پایان با بیان اینکه این مرکز در حال گسترش مراکز خود به سایر استانها در کشور است از همه فعالان و هیئت علمی در زمینه خشکبار خواست با عضویت در این مرکز گام بزرگی برای پیشرفت و توسعه خشکبار ایران بردارند.


4595881
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است