استانی 13:04 - 03 آبان 1399

پیکر شهید تازه تفحص شده گیلانی در رشت تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان استان گیلان در مرکز آموزش‌های تخصصی دریایی باقرالعلوم (ع) رشت پیکر مطهر شهید «فرمان پور یعقوب» تشییع شد.

شهید «فرمان پور یعقوب» سرباز لشکر ۲۱ حمزه بود که در تاریخ ۲۳ بهمن سال ۶۳ در شهر آبادان به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید گرانقدر بعد از ۳۵ سال تازه تفحص و شناسایی شده است. این شهید متولد سوم مهرماه ۱۳۴۴ اهل و ساکن روستای شیخ محله بخش اسالم شهرستان تالش بود.

فرهنگ ایثار و شهادت در ایران ادامه دارد

در این مراسم فرمانده مرکز آموزش‌های تخصصی دریایی باقرالعلوم رشت با اشاره به اینکه اقتدار و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون و مدیون خون شهدا است، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با رشادت و از خودگذشتگی خود اجازه جدا شدن حتی یک وجب از خاک وطن را ندادند.

امیر دریادار دوم مهدی شعبان زاده با بیان اینکه جنگ تحمیلی، جنگی نابرابر علیه ایران اسلامی بود، گفت: در جنگ هشت ساله بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا از هیچ کمکی به رژیم بعث عراق برای تجاوز به ایران اسلامی دریغ نکردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و به همین دلیل جوانان این مرز و بوم با الگوبرداری از سید الشهدا و پیروی از امام راحل و ایمان به قدرت الهی در برابر دشمنان ایستادند، افزود: امروز نیز این فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت ایران تداوم دارد.

امیر دریادار دوم شعبان زاده به تلاش دشمن برای از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: دشمن در طول ۴۱ یال گذشته از تمام ظرفیت‌های خود برای از بین بردن این فرهنگ استفاده کرده اما موفق نشده است.

لازم به ذکر است که مراسم وداع با پیکر شهید فرمان پور یعقوب امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در نور الشهدای تالش برگزار و فردا همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) مراسم تشییع و خاک سپاری این شهید گرانقدر در زادگاهش روستای شیخ محله بخش اسالم برگزار می‌شود.


10777887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است