بین‌الملل 03:28 - 15 تیر 1401
رسانه‌های آمریکا از چهارده تیراندازی جداگانه در شهر نیویورک در ایالات متحده و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان این کشور تنها در یک روز خبر دادند.

روزهای خونین نیویورک؛ 3 کشته، 21 زخمی در یک  روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تیراندازی‌های جداگانه در شهر «نیویورک» در آمریکا در جریان ۱۴ تیراندازی جداگانه از صبح  دوشنبه تا سه شنبه سه نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌بی اس» در یک حادثه در روز دوشنبه، سه نفر در داخل  یک رستوران مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. به گفته اداره پلیس نیویورک، یک مرد ۲۳ ساله از ناحیه گردن و یک جوان ۲۱ ساله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که هر دو در صحنه کشته شدند. نفر سوم، ۱۸ ساله، نیز در بیمارستان دانشگاه «بروکدیل» در وضعیت وخیمی قرار دارد. 

یک فرد ۶۲ ساله نیز در حادثه‌ای جداگانه در منطقه «برانکس» به ضرب گلوله کشته شد. به گفته پلیس، این فرد به بیمارستان منتقل شد اما در آنجا درگذشت. این حادثه دو مجروح نیز برجای گذاشت.

 

بنابر اعلام پلیس، در سال جاری میلادی تاکنون ۲۱۳ قتل در شهر نیویورک رخ داده که ۱۰ درصد نسبت به ۲۳۷ قتل  رخ داده در سال گذشته کاهش داشته است.

این تیراندازی‌ها در حالی رخ می‌دهد که یک مرد مسلح روز دوشنبه در رژه به مناسبت روز استقلال آمریکا در «هایلند پارک» ایلینوی تیراندازی کرد و شش نفر را کشت و ۲۴ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

شهر «گری» در ایالت «ایندیانا» نیز سه شنبه شب به وقت تهران شاهد تیراندازی و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان آمریکایی در جریان جشن‌های مرتبط به روز استقلال آمریکا بود. در تیراندازی در یک جشن خیابانی در شهر « گری»  سه نفر کشته و هفت زخمی شدند.

پلیس این شهر از اعزام نیرو به محل حادثه بعد از این ماجرا خبر داد و اعلام کرد که مجروحان با خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.

 

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

با توجه آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

انتهای پیام/.


11615515
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است