اجتماعی 13:24 - 03 آبان 1393
آبادان - ایرنا - همزمان با نخستین روز هفته پدافند غیرعامل، زنگ پدافند غیرعامل روز شنبه در مدارس آبادان نواخته شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست آموزش و پرورش آبادان در آیین زنگ نمادین پدافند غیرعامل در دبیرستان ابن سینا با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است.



'جواد علوانیان' با اشاره به نیاز نبودن به جنگ افزار در پدافند غیرعامل افزود: می توان با اجرای پدافند غیرعامل از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن رساند.



وی اظهارکرد:پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و تنها با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.



سرپرست آموزش و پرورش آبادان افزود: تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند در پدافند غیرعامل نقش موثری ایفا کنند.



علوانیان افزود: هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد میزان خطر نیز کاهش می یابد.



وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های اولیه برای مدیریت پدافند غیرعامل اظهارکرد: هر حرکتی که بتواند مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن غیرعامل را ایجاد کند باید جدی گرفته شود.



وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل افزود:اطلاع رسانی در زمینه های مختلف خطر و راهکارهای مبارزه، برای بیمه کردن کشور در برابر هجوم نظامی و غیر نظامی دشمنان لازم است.



مسوول عملیات ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز در این آیین گفت: هر چقدر درجه هشیاری مدیریت دفاعی برای بکارگیری پدافند عامل بالا باشد، باز هم دشمن سعی دارد در ساعات نخست تهاجم با وارد کردن ضربات سنگین به مراکز مهم دفاعی و مراکز حساس و حیاتی کشور آسیب برساند و برای این کار پرهزینه ترین ابزار را با قدرت آتش سنگین بکار می گیرد.



'عبدالامیر شریفی' افزود:نظام جمهوری اسلامی در پدافند عامل برای حفظ و حراست از اهداف، نام و سرزمین ایران امروز قوی ترین نیروهای عامل در همه سطوح را دارد.



وی تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم آشنایی و جدی گرفتن پدافند غیرعامل را یادآور شد و افزود: مسایل زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از مسایل پدافند غیرعامل هستند که همه باید نحوه رویارویی با آنها را بدانند.



شریفی با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش و رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی در خصوص پدافند غیر عامل اظهار کرد: برای پیشگیری از آسیب ها تلاش همه گروه ها و مسوولان شهرستان لازم است.



در این آیین که با حضور نیروهای انتظامی، دریابابی، آتش نشانی و هلال احمر برگزار شد، دانش آموزان با پدافند غیرعامل و نحوه پناه گیری و خاموش کردن آتش سوزی ها و امداد و نجات آشنا شدند.



7103/7279/640

انتهای پیام /*


5034135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی : فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در نواحی شمال شرق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن غیرقابل خوراکی در بندر شهید رجایی به ارزش ۷۰ میلیون یورو خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با حضور استاندار تهران آئین رونمایی از دستگاه‌های تمام الکترونیک انتخابات برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اکران تبلیغات شهری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با همکاری سازمان زیباسازی از ۶۰ نقطه پایتخت آغاز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اورژانس تهران به موضوع نبود آمبولانس در ورزشگاه آزادی در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها درجهت تسهیل امور بنگاه‌های اقتصادی به تأئید نهایی رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان پایانه‌ها، اداره کل راهداری استان تهران و نمایندگان شرکت‌های مسافری مستقر در پایانه شرق، تفاهم طرفین مبنی بر زمان بندی انتقال کامل پایانه شرق به پایانه جدید حاصل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران از ساختمان‌های بستنی پاک، انبارخانه کارگر و بیمارستان بوعلی، به عنوان ساختمان‌هایی با پتانسیل ایجاد حادثه پلاسکویی دیگر در شهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به نزدیک شدن به مناسک حج تمتع ۱۴۰۳ از ارسال دارو و تجهیزات پزشکی موردنیاز حجاج به عربستان سعودی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» «پل طبیعت» به مناسبت روز جهانی تالاسمی و در راستای کمک به افزایش تلاش‌ها جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی، امشب ۱۷ اردیبهشت ماه به رنگ قرمز درمی‌آید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است