اجتماعی 18:29 - 03 مهر 1399

بزرگداشت هفته دفاع مقدس گرامیداشت مقاومت و صبر ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم «میهمانی لاله‌ها» عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدا عصر روز پنجشنبه ۴ مهرماه با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار شد.

اوحدی در این مراسم گفت: امروز در چهلمین سالگرد دفاع مقدس بنا به فرمایش حضرت امیر المومنین علی (ع) باید تاریخ را مرور کنیم و در اخلاق، رفتار و حالات شهدا نظر کنیم و مانند آنها آنگونه قدم برداریم که گویی با آنها زندگی کرده‌ایم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه گلزارهای مطهر شهدا قطعه‌ای از بهشت هستند ادامه داد: گلزارهای شهدای ما به فرمایش مقام معظم رهبری گنجینه‌های عظیمی از داشته‌های فرهنگی در تمدن‌ها در جغرافیایی محدود اما به گستره دل‌های همه عاشقان در طول تاریخ هستند. گلزارهای شهدای ما امروز قطعه‌ای از بهشت روی زمین و مسیر بشارت شهدا به ما جاماندگان این مسیر هستند.

معاون رییس جمهور با اشاره به تقارن چهلمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به تعبیری اربعین دفاع مقدس است، با ایام صفر و اربعین شهدای کربلا افزود: این تقارن فرصت بسیار مناسبی است که نگاه عمیق‌تری به تاریخ دفاع مقدس داشته باشیم؛ تاریخی که مقام معظم رهبری همیشه تأکید و سفارش فرموده‌اند سرشار از حماسه، شهادت و از خودگذشتگی است.

اوحدی افزود: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در واقع گرامیداشت ۴۰ سال ایثار، ازخودگذشتگی، جانفشانی و صبر ملت بزرگ ایران است. بزرگداشت ۴۰ سال مقاومت و پیروزی و عبور باعزت مردم از بحران‌ها و موانع مختلفی که استکبار جهانی و دشمنان اسلام با خیال خام خود سر راه ملت ما قرار دادند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مراسم میهمانی لاله‌ها گفت: اگر امروز بر حضور در بزرگداشت هفته دفاع مقدس بعد از ۴۰ سال تأکید می‌کنیم، می‌خواهیم همانطور که ارزش‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال با همه جزئیات سینه به سینه نقل شده است، ما هم به تاسی از قافله‌سالار اسرای کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) حماسه‌های دفاع مقدس را به نسل‌های آینده خود منتقل کنیم.

معاون رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم در طول دفاع مقدس سختی‌های امروز تحریم و فشار اقتصادی را داشتیم. دشمن پیشرفته‌ترین ابزار جنگی را به خدمت گرفت تا شاید این مردم را تسلیم کند و اگر آن روز نتوانست و شکست خورد امروز نیز با این همه پیشرفت‌های شگرف کشور در عرصه‌های نظامی جرأت تعرض به خاک میهن اسلامی نخواهد داشت.

اوحدی در پایان با اشاره به رشادت‌های سردار شهید سلیمانی افزود: اگر شهدای غیور مدافع حرم، فاطمیون، زینبیون و حیدریون نبودند، امروز نامی از آثار اسلامی در منطقه نداشتیم. شهدای مدافع‌حرم با مدیریت حاج قاسم عزیز، دشمن را کیلومترها آن طرف‌تر از مرز میهن اسلامی زمین‌گیر کردند؛ لذا در هفته دفاع مقدس اعلام می‌کنیم می‌خواهیم این نوع مدیریت و نگاه به ارزش‌ها را زنده نگه داریم و استوار مسیر این عزیزان را ادامه دهیم.


10732408
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری تهران در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با دبیرخانه دائمی این جشنواره همکاری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است