علمی فناوری 10:51 - 01 آذر 1393
تهران - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به کاهش غلظت آلاینده های جوی، در شرایط سالم قرار گرفت.

'محمد رستگاری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، شاخص کیفیت هوای تهران اکنون در شرایط سالم قرار گرفته است.



وی ادامه داد: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوا در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا به لحاظ آلایندگی این ذرات با کاهش 10عددی نسبت به روز گذشته، بر روی عدد 93 قرار دارد.



رستگاری با اشاره به کاهش میزان غلظت دو آلاینده دیگر نسبت به روز گذشته، افزود: میانگین غلظت آلاینده های منواکسید کربن از 34 به 31(سالم) و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 55 به 50 (پاک ) رسیده است.



وی به آلوده ترین مناطق جوی تهران در 24 ساعت گذشته اشاره و اظهار کرد: ایستگاه های شهرک چشمه (منطقه 22) با 134، پارک قائم (منطقه 18) با 126 فرمانداری شهر ری (منطقه 20) با 120 در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشتند.



وی با اشاره به اینکه دراین مدت سرخه حصار و پردیسان با شاخص 34 در شرایط پاک قرار داشتند، افزود: مناطق پونک(منطقه 5)، بزرگراه محلاتی (منطقه 14) و پاسداران (منطقه 3) با عدد 60 در شرایط سالم کمترین میزان شاخص آلودگی هوا را در این مدت داشتند.



معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به گروه های حساس جامعه و افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه کرد از فعالیت طولانی مدت در مناطق ناسالم شهر خودداری کنند.



رییس اداره پیش بینی هواشناسی نیز در مورد وضعیت جوی تهران گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت غرب استان، کیفیت هوای تهران بهتر خواهد شد.



'محمد مهدی عشقی' با اشاره به بارش باران صبحگاهی در محدوده ایستگاه مهرآباد تهران، افزود: برهمین اساس از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا شاهد بارش پراکنده باران در نقاط شهری و بارش برف در ارتفاعات استان تهران خواهیم بود.



تهرام/1699/ 1625

انتهای پیام /*


5237812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان می‌گویند در فصل‌های بهار و تابستان بیش‌تر از پا‌های خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید در تمام طول سال سالم می‌مانند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله های وارداتی توزیع خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ما از هوش مصنوعی برای تصحیح برگه‌های امتحانی استفاده نمی‌کنیم. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هواوی با تراشه‌ی اختصاصی Kirin در تکاپوی رقابت با غول‌های صنعت فناوری ازجمله اینتل و اپل است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشخصات فنی پوکو F6 پرو در گیک‌بنچ فاش شد؛ این گوشی پردازنده‌ی پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تبلت جدید HTC با تراشه‌ی Unisoc T606، باتری ۷٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اندروید ۱۴ عرضه شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» چین امروز با موفقیت کاوشگر Chang'e-6 را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را برای جمع‌آوری حدود ۲ کیلوگرم نمونه از سمت دور ماه نسبت به زمین آغاز کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین مدرسه فریلنسری در کشور به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ چاقی دانش‌آموزان به ۳۳ درصد رسیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رضا مراد صحرایی گفت: نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و امروز اجرای این نقشه یک تکلیف ملی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است