استانی 17:37 - 03 اسفند 1396
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:
یزد ـ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: مرکز توانمندسازی استارتاپها در پارک علم و فناوری یزد راه اندازی شده و این مرکز در واقع خانه همه استارتاپ ها به شمار می رود.

ایجاد مرکز توانمندسازی استارتاپ‌ها در یزد/نگران مشاغل سنتی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فداکار ظهر امروز در جمع اعضای انجمن صنفی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان یزد با بیان اینکه فناوری ارتباطات باید در همه بخش ها از جمله سلامت، گردشگری، صنعت و ... رسوخ کند، اظهار داشت: برای تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی و همراهی رسانه ها است.

وی با اشاره به اینکه اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانها بعد از خصوصی شدن شرکت مخابرات شکل گرفت، افزود: این اداره کل با ماموریت سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر واحدهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات از جمله پست، پست بانک، شرکت زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات شکل گرفت و علاوه بر آن تعداد زیادی اپراتور و شرکتهای دارای پروانه، فعالیت می کند.

فداکار از وجود ۱۷ شرکت FCP در استان یزد خبر داد و بیان کرد: این شرکتها هم اکنون در یک فضای رقابتی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه توسعه زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهمترین ماموریت ما به شمار می رود، عنوان کرد: توسعه تلفن همراه، تلفن ثابت، تلفن روستایی و ... را دنبال می کنیم.

پهنای باند استان یزد ۹ برابر شده است

وی با بیان اینکه طی یکی دو سال گذشته شتاب بسیار خوبی در حوزه زیرساختها رخ داده است، اظهار داشت: در حال حاضر تمام شهرهای استان یزد مجهز به شده اند ضمن اینکه پهنای باند استان یزد ۹ برابر شده و در اینترنت سیار نیز ظرفیت ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

فداکار با بیان اینکه رتبه یزد در حوزه ارتباطات در مجموع خوب است، خاطرنشان کرد: در عین حال چشم انداز ما آینده ای مطلوبتر است.

وی یادآور شد: تعداد مشترکان ثابت و سیار در استان یزد نسبت به پنج سال گذشته رشد هفت برابری داشته و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت نیز نسبت به شش ماهه اول امسال رشد چشمگیری داشته و اکنون علاوه بر اینکه رتبه پنجم کشور را در این زمینه داریم، از ظرفیت توسعه تا سه برابر میزان فعلی نیز برخورداریم.

فداکار این مهم را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کسب و کار دانست و تصریح کرد: گرچه وزارت ارتباطات ماموریتی در حوزه ایجاد اشتغال نداشته اما بستر توسعه زیرساختها را برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی فراهم کرده ایم.

ورود ما در حوزه اشتغال از جنس تسهیل گری است

وی تاکید کرد: ورود ما به این بخش از جنس تسهیل گری است و ما در حوزه شرکت های دانش بنیان به نسبت جمعیت رتبه سوم کشوری را داریم.

فداکار خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۷۷ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که نیمی از آنها در حوزه ICT فعالیت می کنند و از آنجا که صنعت IT، یک صنعت انسان محور است، استان یزد در این زمینه نیز از شاخص های خوبی بهره مند است.

وی در مورد فعالیت استارتاپ ها در استان یزد و نحوه حمایت از آنها یادآور شد: استارتاپ ها تسهیلات نمی خواهند بلکه به توانمندسازی نیاز دارند و در زمینه توانمندسازی نیز اقداماتی نظیر جذب سرمایه از طریق صنعت و ایجاد شراکت برای آنها انجام شده زیرا معتقدیم برای برخی کارها نظیر استارتاپ ها، تسهیلات نه تنها دردی دوا نمی کند بلکه برای برخی کسب و کارها می تواند نابودکننده باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انجام کار در این حوزه نیازمند هم افزایی دستگاه های مختلف است، افزود: نتیجه هم افزایی که بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری رخ داده، سبب شده یزد در حوزه فناوری بهره‌ورتر شود و در نهایت امیدواریم به هدف نهایی که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است، برسیم.

زیرساختهای ایجاد وای فاری در حوزه گردشگری مدتهاست آماده سازی شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار مرتبط با راه اندازی وای فای رایگان در اماکن تاریخی یزد اظهار داشت: این طرح از مدتها پیش آغاز شده و امکانات زیرساختی وجود داشته اما نیاز به همراهی متولیان بخش گردشگری و میراث فرهنگی بود.

فداکار تصریح کرد: IT یک ابزار در اختیار سایر بخش ها است و هر بخشی که درک بهتری از این حوزه داشته باشد، اتفاقات بهتری برایش رقم می خورد و معتقدیم که فناوری اطلاعات در همه حوزه های اداری، گردشگری و صنعتی می تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما نگران کسب و کارهای سنتی هم هستیم اما وظیفه ما بوده که قبل از اینکه این کسب و کارها آسیبی ببینند و دچار مشکل شوند، آنها را توانمند کنیم.

فداکار بیان کرد: در همین راستا مرکز با عنوان مرکز توانمندسازی کسب و کارها در فاوا راه با هدف حمایت از استارتاپ ها در پارک علم و فناوری راه اندازی شده که در واقع خانه همه استارتاپ هاست و بحث آموزش را با جدیت پیگیری می کند و ما نیز ناظر فعالیت های این مرکز هستیم.


9687919
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است