فرهنگی‌هنری 10:51 - 17 دی 1395
عباس خسروی - نوازنده پیشکسوت ویولن و عضو ارکستر ملی - که چندی پیش در بیمارستان سکته مغزی کرد و هوشیاری‌اش پایین آمد، تا حدودی بهبود پیدا کرده است.

بهبود وضعیت جسمی یک نوازنده پیشکسوت

رضا خسروی - پسرعموی این هنرمند - در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: وضعیت جسمانی عباس خسروی بهتر شده و چشمانش را باز می‌کند. ما در تلاش هستیم او را به یک بیمارستان دیگر انتقال دهیم.

او همچنین گفت: من از مسئولان و هنرمندان درخواست دارم در این زمینه به ما کمک کنند و به عیادت او بیایند.

وی ادامه داد: وضعیت بیمه درمانی این هنرمند با پیگیری ما و مساعدت مدیر صندوق اعتبارات «خانه موسیقی» درست شده و کارت عضویت او در این نهاد تمدید شده است. مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز برای کمک به او، به ما توجه زیادی داشته است. آقای فرهاد فخرالدینی نیز بسیار پیگیر وضعیت او بود. همچنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این زمینه چندبار با ما تماس گرفت.

خسروی اضافه کرد: همسر و دختر این هنرمند از تمام مسئولان و کسانی که در این زمینه به ما کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر سلامتی او هستند و از مردم التماس دعا دارند.

همچنین گیتی خسروی - مدرس آواز و خواهر این هنرمند - در بخشی از دل‌نوشته‌ای که درپی بیماری برادرش در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: این روزها از وطنم دور هستم و تمام وقت به این می‌اندیشم که از این راه پنج‌هزار کیلومتری چه می‌توانم بکنم؟ دستم کوتاه است و این مشکل جسم و روح مرا در خود می‌بلعد، نمی‌دانم از کجا و از که باید گله کنم، به کجا باید بگویم؟ این انسان شریف این موسیقیدان ادیب و ادیب موسیقیدان که تمام عمرش را به یاد دارم که در سن کودکی هیچ‌وقت هیچ کسی از خانواده و فامیل موفق به دیدارش نمی‌شد؛ او نزدیک صبح به خانه می‌آمد و در رادیو، تلویزیون و در صحنه‌ها بود. باید بگویم این آثار مانگار، ثروت ملی ماست که خدا کند این آثار جان سالم به در برده باشند و در جاهای امنی باشند. در تمام این آثار، عباس خسروی در ردیف اول حضور داشته، همیشه در ارکسترهای پرعظمت با چهره‌ای استثنایی و با لبخندی زیبا حضور داشته است.

به گزارش ایسنا، عباس خسروی، نوازنده پیشکسوت ویولن و عضو ارکستر ملی ۲۳ آذرماه به علت ناراحتی ریوی و تب و لرز به بیمارستان مراجعه کرد و پس از چند روز، دچار سکته مغزی شد.

فرهاد فخرالدینی - رهبر سابق ارکستر ملی - درباره بیماری عباس خسروی گفته بود: من این موضوع را به مسئولان اطلاع دادم و انتظار دارم به شرایط این هنرمند رسیدگی شود و خبر خوبی بشنوم.

عباس خسروی نوازنده ویولن و متولد سال ۱۳۲۰ است. او درجه دو هنری دارد و نوازنده ارکستر ملی است. خسروی سابقه فعالیت در رادیو و تدریس در رشته موسیقی را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام


8624900
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی مقاومت و رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما، رسانه مقاومت و هر دو در مسیر هم و مکمل یکدیگر هستند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۸۶ باب کتابخانه عمومی در کشور به عنوان شعبه اخذ رای فعالیت خواهند داشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام تبریک خود به مناسبت روز قلم از بازگشت ملک وصال مشهد به بیت‌المال خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی ویژه برنامه های مختلفی را برای ماه محرم تدارک دیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی ویژه برنامه‌های مختلفی را برای ماه محرم تدارک دیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار ویدئویی مهدی رسولی و نذارقطری مداح اهل بیت درباره سری جدید حسینیه معلی توضیحاتی دادند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویدیویی از بازی گوهر خیر اندیش با لهجه شیرازی در سریال زیرخاکی را تماشا کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت سالروز تولد زنده یاد علی انصاریان ویدیوئی از او منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتاب «استراتژی سه قلک» به قلم ران لیبر به والدین آموزش می‌دهد چه زمانی پول جیبی دادن را آغاز کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدعلی مرآتی» را به عنوان مدیرعامل انجمن موسیقی ایران منصوب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است