استانی 03:39 - 01 آبان 1393
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سروآباد:
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد از عدم اختصاص اعتبارات نیم‌درصد سهم شهرداری‌ها به این نهاد طی 8 ماه اخیر خبر داد.

نیم‌درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی سروآباد، اورامان و بیساران اختصاص نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، فوزیه صادقیان چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سروآباد اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد از سال 76 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و علاوه بر کتابخانه عمومی شهر سروآباد کتابخانه‌های شهراورامان تخت و دهستان بیساران نیز زیر نظر این نهاد هستند.

وی افزود: بیش از 700نفر عضو فعال داریم و بیش از 24هزار نسخه کتاب در حوزه‌های مختلف در این سه کتابخانه وجود دارد.

صادقیان به مشکلات این سه کتابخانه و اعتبارات ناچیز در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم جمعیت چندین هزار نفری این شهر متأسفانه کتابخانه سروآباد از کوچکترین امکانات پژوهشی، رفاهی و آموزشی برخوردار نبوده و اعتبارات نیم‌درصد سهم شهرداری‌ها نیز به صورت منظم به این نهاد اختصاص داده نمی‌شود.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون متأسفانه یک ریال از اعتبارات نیم‌درصد سهم شهرداری‌ها علی‌رغم مکاتبات مکرر و جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و وعده‌های مختلف مسئولان شهری تاکنون این مهم محقق نشده است.

صادقیان افزود: اگر اعتبارات نیم‌درصد سهم شهرداری‌ها به این نهاد تعلق گیرد می‌توانیم بسیاری از مشکلات عرصه کتابخوانی در این شهرستان را رفع نماییم.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون از لحاظ اعتباراتی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و حتی در پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن نیز ناتوان هستیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات حتی کتابخانه عمومی شهر اورامان تاکنون به اینترنت متصل نبوده و کتابخانه دهستان بیساران نیز از این مهم بهره‌مند نشده است.

صادقیان اظهار داشت: اعتبارات اختصاص داده شده به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد نسبت به سرانه اعضا کفایت نمی‌کند و اگر این اعتبارات افزایش نیابد از ارائه کوچکترین خدمات نیز ناتوان خواهیم بود.


5018641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است