اجتماعی 11:51 - 10 فروردین 1399
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی اعضای باند کلاهبرداری با ۳۷ فقره پرونده اتهامی خبر داد.

کلاهبرداری در پوشش بازاریاب اینترنتی

به گزارش ایسنا، سرهنگ "تورج کاظمی" در تشریح این خبر گفت: پانزدهم اسفند ماه ۹۸، مردی ۳۵ ساله ساکن تهران حوالی خیابان "جمهوری" با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اعلام کرد که حسابم به دلیل نامعلومی مسدود شده در حالیکه از این امر بی‌اطلاع بوده، خواهان پیگیری پلیس هستم.

وی ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت، در خلال رسیدگی پرونده، شاکی مجدد به پلیس مراجعه و با ارائه سرنخی بیان کرد خانمی ناشناس با او تماس تلفنی گرفته و از وی درخواست کارت بانکی در ازای مبلغ یک میلون تومان کرده است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، تماس از سوی خانمی ۳۰ ساله ساکن تهران بوده که با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای نامبرده شناسایی و به پلیس انتقال داده شد. با بررسی سوابق وی مشخص شد وی قبلا در یک شرکت اینترنتی به عوان بازاریاب در قرعه کشی و فروش محصولات فعالیت داشته است.

رئیس پلیس فتای تهران گفت: متهم در تحقیقات پلیسی، راز کلاهبرداری اعضای باند خود را برملا کرد و در اظهاراتش اذعان داشت در پوشش یک شرکت خصوصی قرعه کشی و فروش محصولات با عنوان بازاریاب اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: بنا به اعترافات متهم، شاکی پرونده نیز یکی از افرادی است که کارت بانکی خود را در قبال مبلغی در اختیارش قرار داده است و وی نیز کارت های مزبور را به صاحب شرکت تحویل داد به گونه ای که و در قبال تحویل هر کارت ماهیانه مبلغی به حسابش و نیز شاکی پرونده واریز می‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاکی پرونده پس از حضور در اداره پلیس، ابتدا منکر هر گونه جرمی شد اما هنگامی که در برابر ادله و مستندات قانونی قرار گرفت راهی جز اعتراف نداشت و اقرار کرد که کارت بانکی خود را در قبال پول به متهم داده و وقتی حسابش مسدود شد با طرح شکایت واهی قصد رفع مسدودی حسابش را داشت و از سوی دیگر از گفتن حقایق نیز واهمه داشته است.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه با اظهارات متهمان، دیگر همدست آن‌ها که خود را به عنوان شاکی معرفی و گرداننده اصلی اعضای این باند بودند نیز دستگیر و به پلیس انتقال داده شدند، گفت: با جمع‌بندی پرونده تا کنون ۳۷ فقره پرونده مشابه به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است که پرونده مزبور پس از انجام تحقیقات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد و متهمان تحت برخورد قضایی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: کارت بانکی جزیی از اوراق حقوقی فرد بوده و هرگونه سوء استفاده از این حساب‌ها پیگرد قضایی برای صاحب حساب دارد، به هیچ وجه کارت‌های بانکی خود را به امانت و یا تحت عناوین دیگر در اختیار فردی قرار ندهید، زیرا در صورت وقوع هر جرم صورت گرفته از طریق این افراد شما نیز به عنوان شریک جرم محسوب شده و باید پاسخگو باشید.

انتهای پیام


10461450
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است