گوناگون 13:25 - 28 تیر 1397

هدف گفتگوهای ادیان رسیدن به صلح و آرامش است

به گزارش خبرگزاری مهر، دهاما جوتی، رییس بخش مطالعات بودیسم دانشگاه کلمبو با مصطفی سهراب، رایزن فرهنگی ایران در سریلانکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سهراب در این دیدار ضمن معرفی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز دانشگاه ادیان و مذاهب، در خصوص فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه گفت‌وگوی ادیان توضیحاتی ارایه داد.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای انجام فعالیت‌های مشترک و همچنین برقرار کردن ارتباط بین بخش مطالعات بودیست دانشگاه کلمبو با مراکز علمی و دانشگاهی مشابه در ایران به منظور آشنایی بیشتر با اسلام و ایران امروز، آمادگی خود را اعلام می کند.

در ادامه این دیدار دهاما جوتی، رییس بخش مطالعات بودیسم دانشگاه کلمبو ضمن تأکید بر نیاز به گفت‌وگو بین پیروان ادیان و مذاهب گوناگون و سایر رهروان مکاتب فکری و ایجاد درک و شناخت متقابل، این موضوع را برای شرایط فعلی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: نیاز جوامع بشری به صلح، آرامش و زندگی مسالمت‌آمیز از جمله نیازهای حیاتی جهان امروز ارزیابی می‌شود و این چنین گفت‌وگوها یکی از مقدمات مهم رسیدن به این هدف خواهد بود.


9846849
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است