استانی 03:49 - 02 آبان 1393
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عامل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای باید مدیریت شود.

عامل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در همایش ارتقای سطح آگاهی و باورهای عمومی در فرهنگ ترافیک با تاکید بر مدیریت و هدایت عامل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: در ایمنی جاده‌ها، سه عامل فرهنگ رانندگی، آموزش و جاده‌های استاندارد بسیار حایز اهمیت است و اعمال قانون به عنوان مکمل این سه عامل می‌تواند ایمنی در جاده را بالاتر برده و تصادفات را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 300 هزار کشته و مجروح در اثر تصادفات در کشور ثبت می‌شود که بسیار اسفناک است و آمار کشته‌ها و تلفات تصادفات جاده‌ای با هشت سال جنگ تحمیلی برابری می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به توانمندی‌های مردمی و بخش خصوصی در فرهنگ‌سازی ترافیک، گفت: در 36 سال گذشته تجربه کرده‌ایم در هر اقدامی مردم وارد شده اند نتیجه گرفته‌ایم و به طور قطع جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و دیگر تشکل‌های مرتبط، می‌توانند در فرهنگ‌سازی و بالا بردن ایمنی تاثیرگذار باشند.

جبارزاده افزود: نمونه‌های همراهی و همکاری مردم در دوران جنگ، سازندگی و مشکلات کشور بسیار است و از این همراهی باید در رفع تمام معضلات اجتماعی از جمله ترافیک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداری از تمام تشکل‌هایی که در این زمینه فعال هستند حمایت خواهد کرد و تقویت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برای رسیدن به اهدافش، حمایت واقعی از این جمعیت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: براساس آموزه های دینی، نجات جان یک انسان برابر با نجات تمام انسان‌هاست از این رو هر اقدامی در کاهش تصادفات و آمار تلفات جاده‌ای، کاری ارزشی و مقدس است.

جبارزاده افزود: البته تشکیل تشکل خصوصی به معنای سلب وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی نیست و این دستگاه ها نیز باید با ساخت جاده‌های استاندارد و وسایل نقلیه ایمن، در این مسیر همکاری کنند.

در این همایش یک روزه، شرکت کنندگان و صاحبان نظر به ایراد نظرات و پیشنهادات خود در خصوص راه های کاهش امار تصادفات و تلفات جاده ای پرداختند.


5024625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است