استانی 07:29 - 05 اردیبهشت 1393
فرماندار بندرگز:
فرماندار شهرستان بندرگز گفت: این شهرستان برای توسعه و کاهش محرومیت‏ها نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی و استانی است.

بندرگز نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی و استانی است

علی اصغر میرزایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز اظهار داشت: بازدید از مناطق در معرض خطر سیل این شهرستان نشان داد که باید با یک کار کارشناسی و علمی، مشکلات این بخش را با امکانات موجود کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: علاج بخشی این مشکلات، برنامه ریزی طی سه پروسه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و طولانی‏مدت است تا بتوان طی یک برنامه منطبق با واقعیت اقدام کرد.

توجه به موضوع پیشگیری عقلانی است

میرزایی با تاکید بر موضوع پیشگیری به عنوان مهمترین مرحله از چرخه مدیریت بحران برای مناطق در معرض خطر شهرستان تصریح کرد: هزینه‏های پیشگیری به مراتب ناچیزتر از مبلغی است که در زمان بازسازی صرف می‏شود و همین موضوع تاییدی مضاعف بر عقلانی بودن توجه به مرحله پیشگیری است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به فصل پیش‏رو، تقریبا با بحران‏های طبیعی کمتری در شهرستان مواجه هستیم که بر این اساس باید برنامه‏های پیشگیری را با توجه به امکانات موجود شهرستان مدیریت کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه‏خیز این منطقه اذعان داشت: با مشخص شدن این نقاط می‏توان ابعاد مختلف پروژه‏های مرتبط را شناسایی کرد.

بیمه مطمئن‏ترین روش برای جبران خسارت حوادث طبیعی است

میرزایی اضافه کرد: در این شرایط در انتظار اعتبار ماندن برای انجام کار درست نیست، بلکه باید درصدی از عملیات را با امکانات و ماشین‏آلاتی که دستگاه‏های عملیاتی شهرستان در اختیار دارند انجام داد، تا پروسه خدمت‏رسانی به مردم و کاستن از خطرات پدیده‏های طبیعی به دلیل شرایط اعتباری به تعویق نیافتد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع بیمه همگانی در موضوع پیشگیری تصریح کرد: در سال گذشته اکثر شهرهای استان از بیمه همگانی برخوردار شده‏ بودند که این موضوع امسال نیز، علاوه بر تداوم در این شهرستان یابد به روستاها نیز تسری یابد.

میرزایی متذکر شد: بیمه مطمئن‏ترین روش برای جبران خسارت و تنها مرجعی است که می‏تواند تمامی خسارات یک حادثه طبیعی را پوشش دهد.

علاوه بر شهرها روستاهای منطقه هم باید بیمه همگانی شوند

به گفته وی موضوع بیمه مورد تاکید جدی ماست و اعتقاد دارم نه تنها برای شهرها، بلکه برای تمامی روستاهای این منطقه هم قابل اجرا است منتها روش و مکانیزم اجرایی آن می‏بایست در جلسه‏ای تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز، علاوه بر اعضاء، مدیر کل مدیریت بحران استان به همراه هیئت همراه حضور داشت.


3569821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است