استانی 14:16 - 15 اسفند 1393
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان:
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: بسیج متولی و مسئول انقلاب است و باید در خدمت انقلاب باشد.

بسیج مسئول دفاع از انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سردار نظرعلی علیزاده، ظهر امروز در جمع پاسداران و بسیجیان در حسینیه سپاه این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان یک انسان کامل اسوه و الگوی تمام مردم به‌ویژه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در ابعاد شخصیتی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و مبارزه الگوی مناسبی بودند، افزود: وقتی به زندگی پربرکت این بانوی بزرگ اسلام که عمر کوتاهی داشت نگاه می‌شود می‌توان از تمام لحظه‌های زندگی ایشان به عنوان یک الگو استفاده کرد.

رئیس مجمع بسیج عالی گیلان گفت: در طرفداری و پشتیبانی از ولایت کسی مانند حضرت زهرا  (س) نبوده و وی تنها یار پیامبر (ص) بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) پس از پیامبر (ص) در کنار حضرت علی(ع) نقش کلیدی ایفا کرد، ادامه داد: ایشان در مظلومیت اقدام‌های خوبی انجام می‌داد و دشمنان را رسوا می‌کرد.

علیزاده حضرت زهرا (س) را الگویی دانست که باید از وی درس گرفت و در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود از آن استفاده کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم سیره زندگی ایشان را در خانواده، اجتماع و... پیاده کنیم.

وی در ادامه رویکرد بسیج را در دو حوزه شجره طیبه صالحین و مدیریتی دانست و متذکر شد: بسیج در بحث مدیریتی به این نتیجه رسیده که بسیج را درگیر مدیریت بسیجی کند و در اختیار خود بسیجیان قرار دهد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان توسعه، گسترش و حجم حضور بسیج در سطح کشور را در زمینه‌های مختلف نیازمند یک مدیریتی دانست که تمام مجموعه را همراه هم پیش می‌برد.

 وی با اشاره به اینکه بسیج دارای یک کانون و بدنه است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مدیریت این بدنه و کانون را به بسیجیان بسپاریم.

علیزاده با بیان اینکه بسیج به اندازه توان خود نیاز به مدیریت داشت، اضافه کرد: براساس همین نگاه مبادرت به تشکیل شوراها و مجامع شده است.

وی مجامع و شوراها را ساز و کار مجمع عالی بسیج دانست و اظهار کرد: هدف اصلی از تشکیل مجمع بسیج این بوده که در حوزه مدیریتی، بسیج تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا کند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه کسی بهتر از بسیجیان نسبت به جامعه خودشان اشراف و اطلاعات ندارد، افزود: نخبگان هر مجموعه بسیج نسبت به قشر خودشان تصمیم‌گیری کرده و کار را عملی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجمع عالی بسیج با هدف سازماندهی بسیجیان نخبه تشکیل شده است، گفت: مجمع عالی بسیج می‌تواند در ارتباط با شهرستان نقش‌آفرینی کند.

علیزاده با تصریح بر اینکه 30 درصد از بودجه فرهنگی سپاه برای برنامه‌های بومی و محلی و مصوب مجمع عالی بسیج هزینه می‌شود، اظهار کرد: حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای برنامه بومی و محلی گیلان اختصاص یافته که مجامع بر اساس اولویت فرهنگی تصمیم می‌گیرند.

وی بسیج را متولی و مسئول دفاع از انقلاب خواند و متذکر شد:  اگر در صدر اسلام مسلمانان درست فکر می‌کردند امام علی و ائمه (ع) مظلوم واقع نمی‌شدند و ما نیز حق نداریم کاری انجام دهیم که انقلاب در درون خود مظلوم واقع شود.

این مسئول با بیان اینکه بسیج باید در خدمت انقلاب باشد یادآور شد: مجمع بسیج باید دست کارگزارانی که جا مانده‌اند را با برنامه‌ریزی بگیرد تا اشتغال رونق یابد.

اوت‌های پیام/84003 


5985373
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است