اقتصادی 17:10 - 31 مرداد 1393
وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن ابلاغ سند راهبردی بانک‌های دولتی برای اجرا، آنان را به افزایش نسبت دارایی‌های مولد (درآمدزا) به کل دارایی‌ها، افزایش رضایت مشتریان حقیقی و حقوقی، کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی، تکمیل سامانه بانکداری یکپارچه، افزایش نسبت درآمد عملیاتی به هزینه عملیاتی، کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات مکلف کرد.

به گزارش جهان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، مشاور وزیر اقتصاد گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن ابلاغ سند راهبردی بانک‌های دولتی برای اجرا، آنان را به افزایش نسبت دارایی‌های مولد (درآمدزا) به کل دارایی‌ها، افزایش رضایت مشتریان حقیقی و حقوقی، کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی، تکمیل سامانه بانکداری یکپارچه، افزایش نسبت درآمد عملیاتی به هزینه عملیاتی، کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات مکلف کرد.



لشکربلوکی، مشاور وزیر در حوزه مدیریت راهبردی عنوان کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌هایی به مدیران عامل بانک های ملی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، کشاورزی، سپه و پست بانک، سند راهبردی پیشنهادی آنان را تایید و برای اجرا ابلاغ کرد.



وی تاکید کرد: تمام اهداف راهبردی به صورت کمی و قابل اندازه‌گیری است و از سال ۹۳ تا ۹۶ مقادیر مطلوب اهداف تعیین شده است.



بانک‌های دولتی بر اساس راهبرد افزایش توان ثروت آفرینی کشور موظف شده‌اند که مطالبات غیرجاری خود را کاهش دهند، پیگیر افزایش سرمایه خود باشند، با فروش اموال و املاک مازاد و واگذاری شرکت‌های مازاد خود توان تسهیلات دهی خود را افزایش دهند. برای تمام این اهداف، مقادیر مشخص تعیین شده است.



همچنین بانک‌های دولتی موظف شدند که با تقویت نظارت سیستمی (غیرحضوری) بر عملکرد شعب و تکمیل سامانه یکپارچه بانکداری، راهبردشفافیت، سلامت و انضباط مالی-اداری وزارت اقتصاد را محقق کنند.



برای اولویت های راهبردی دیگر نیز هدف گذاری کمی شده است.



مشاور وزیر اقتصاد و مدیر پروژه تدوین اسناد راهبردی مجموعه وزارت اقتصاد اضافه کرد: بانک‌های دولتی موظف هستند که گزارش عملکرد خود را در نرم افزار آنلاین یکپارچه مدیریت استراتژیک وزارت اقتصاد وارد کنند.



بنابر اظهارات لشکربلوکی این کار (تهیه اسناد راهبردی چهار ساله کمی و قابل اندازه گیری) در سطح تمام بانک های دولتی، برای اولین بار در تاریخ وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.



پیش از این برای ۱۴ مرکز مسوولیت (معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه و مرتبط با وزارت اقتصاد) سند راهبردی تنظیم شده و در حال اجرا و پایش است. با احتساب بانک های دولتی و بیمه ایران، اکنون تعداد مراکز مسوولیت دارای سند راهبردی به ۲۲ می رسد.

4535520
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ گفت: سال گذشته ۱۳۷ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم و هدفگذاری ما برای امسال ۱۵۰ هزار تن صادرات است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به روند افزایش میزان جوجه ریزی ها و تولید مرغ، صادرات مرغ از اواخر سال گذشته آغاز شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال حداقل ۳۰۰ هزارتن مرغ صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ صنعت برق کشور شکسته شد و در یک روز ۱۶۳ میلیارد تومان معامله در بورس انرژی صورت گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در ۵ هزار هکتار زمین آغاز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان بانک مرکزی، بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد اقدامی که می‌تواند در شناسایی خانه‌های خالی نقش آفرینی کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرزین از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد با بیان اینکه آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشد‌های اقتصادی سال‌های اخیر است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر اقتصاد در تشریح روش‌های تامین مالی برای تحقق جهش تولید، گفت: شورای تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد برای این منظور تشکیل شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا ۱۷ اردیبهشت ماه نواحی غربی کشور درگیر بارش باران و وزش باد شدید است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که تمامی آن‌ها بدون منابع مالی متقاضی و بانک‌ها در حال انجام است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است