اقتصادی 14:34 - 27 دی 1396
مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: حذف یارانه پردرآمدها در انتظار مصوبه مجلس است.

نرگس پرستاری در توضیح زمان حذف دهک های پردرآمد از لیست یارانه تصریح کرد: تا زمان تصویب مجلس، هیچ تغییری در حذف افراد یارانه بگیر اتقاق نمی‌افتد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: تا زمان تصویب مجلس، هیچ تغییری در حذف افراد یارانه بگیر اتقاق نمی‌افتد.



وی در ادامه افزود: جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و هنوز هیچ تصمیم جدیدی در باره حذف یارانه بگیرها گرفته نشده است.مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و هر تصمیمی که مجلس اتخاذ کند، دولت موظف به اجرای آن خواهد بود.



پرستاری از انجام مطالعات پژوهشی در راستای بررسی تاثیرات منفی و مثبت یارانه‌ها در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی کشور خبر داد و گفت: این مطالعات در پنج استان تهران، کرمانشاه، سیستان بلوچستان، مازندران و خوزستان انجام شده که البته نتایج این پژوهش هنوز تحلیل نشده است.وی اظهار داد: این پژوهش هیچ ارتباطی به حذف یارانه پردرآمدها ندارد؛ اما این طرح در تصمیم گیری دولت در سرنوشت یارانه ها موثر است.



مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه حذف یارانه پردرآمدها تا کنون بارها به دلیل تبعات اجتماعی و فرهنگی متوقف شده است اظهار کرد: براساس تحلیل های کارشناسی شکی وجود ندارد که نحوه پرداخت یارانه ها به شکل فعلی، نه تنها مشکلی را حل نکرده؛ بلکه مشکلاتی نیز بوجود آورده است.پرستاری یادآور شد: ماهانه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی افراد پرداخت می شود که این مبلغ می توانست در بخش های دیگر سرمایه گذاری شود.



وی عدم حمایت از بخش تولید و عدم سرمایه گذاری در مولدهای انرژی را از نواقص طرح هدفمندی یارانه ها دانست و اظهار کرد: از ابتدا قرار نبود دولت هزینه اضافه ای بابت یارانه ها بپردازد و قرار بود ۵۰ درصد از منابع صرف پرداخت نقدی و ۵۰ درصد دیگر در حوزه های بهره وری انرژی و حمایت از تولید، اشتغال و سلامت هزینه شود، این در حالیست که دولت در ابتدا با حمایت حدود سه هزار میلیاردی این طرح کار را آغاز کرد و در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.



مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر ضرورت بازتعریف شاخص های یارانه بگیران و لزوم حذف یارانه پردرآمدها تصریح کرد: محاسبه پرداخت یارانه از ابتدا دقیق نبوده و در این زمینه بیش برآوردی صورت گرفته که منجر به مشکلات کنونی شده است.پرستاری در انتها خار نشان کرد: از ابتدای طرح تا کنون یارانه بیش از چهار میلیون نفر قطع شده که یارانه حدود یک میلیون نفر مجددا برقرار شده است که نشان می دهد میزان خطای در حذف افراد زیاد بوده است.




9642039
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان بورس در نامه ای به وزیر نفت خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خوراک نفت و فرآورده های شرکت های پالایشی شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» شاخص کل بورس در معاملات امروز، ریزشی 62 هزار واحدی را تجربه کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت رجا 7 سال است بابت لکوموتیو در اختیار پولی پرداخت نکرده است، گفت:پیشرفت فیزیک قطار برقی تهران-مشهد صفر درصد است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل راه آهن از برگزاری مزایده واگذاری 50 لکوموتیو متوقف طی مردادماه خبر داد و گفت:دیگر نیازی به واگن باری نداریم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» افزایش فقر و کاهش سطح رفاه یکی از شاخص ترین نتایح سوءمدیریت اقتصادی در دهه 90 بوده است. یک سوم درآمد سرانه مردم در طول این دهه محو شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت فروش شکر تصفیه شده بسته بندی یک کیلوگرمی49500 تومان برای مصرف کننده نهایی و به صورت فله 42500 تومان اعلام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، با دفاع از تعطیلی شنبه، می گوید: تعطیلی پنجشنبه در ایران باعث می شود ارتباط ما نه تنها با کشورهای غیرمسلمان بلکه با کشورهای مسلمان و منطقه نیز از چهار روز به سه روز کاهش یابد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موفقیت بانک مرکزی در تحقق هدف گذاری کاهش نرخ رشد نقدینگی به 25 درصد در سال گذشته، گفت: این دستاورد در کاهش نرخ تورم نیز تاثیرگذار بود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» نتایج یک نظرسنجی بین المللی نشان می دهد که جدایی کامل اقتصادی از چین برای کشورها "اگر نگوییم غیرممکن، دشوار" است چرا که قدرت اول اقتصاد آسیا همچنان یک "تامین کننده حیاتی" برای بسیاری از نقاط جهان محسوب می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» 4 ضلعی رکود متشکل از نرخ بهره مثبت، حذف شوک گونه ارز ترجیحی، مدیریت بازار ارز غیررسمی و وضع مالیات های جدید، اگر چه تبعاتی از جمله افزایش بیکاری را به دنبال دارد اما از طرفی می تواند منجر به ایجاد منافعی برای حداقل بگیران شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است