گوناگون 15:19 - 30 تیر 1397
آژانس گردشگری اورمزد مجموعه از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی تبریز را در یک تور تحت عنوان تبریز – کندوان برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ و زیبایی‌های طبیعت آذربایجان شرقی گردآوری کرده است.

تور تبریز-کندوان را با آژانس گردشگری اورمزد تجربه کنید

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام آژانس مسافرتی جهانگردی اورمزد گشت پارسیان، تبریز سومین شهر بزرگ ایران، جایگاهی ویژه و خاص در تاریخ، پیشینه و اقتصاد کشور دارد. مرکز تاریخی و پرافتخار استان آذربایجان شرقی، دورانی پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته و حوادث گوناگونی را به چشم خود دیده است. زمانی به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. امروزه کلان شهر تبریز قطب اقتصادی، اداری، بازرگانی، صنعتی، نظامی و ارتباطی منطقه شمال غرب کشور است و اهمیت بسیاری در پاسداری از مرزها و تمامیت ایران زمین دارد. سرزمینی که همواره تلاش کرده تا در کنار حفظ سنت‌ها و ریشه‌های فرهنگی و تاریخی خود، کیفیت زندگی شهرنشینی شهروندانش را بالاتر ببرد.

شهر تبریز به دلیل وجود امکاناتی مانند اولین مدرسه کرولال‌ها -ساخته شده توسط جبارباغچه‌بان-، اولین کودکستان و مدرسه به سبک نوین، اولین اتاق تجارت در سال ۱۲۸۵، اولین سینما و کتابخانه عمومی، تالیف اولین ترجمه، نمایشنامه تئاتر، اولین روزنامه‌نگاری ملی، بر پاداشتن اولین مرکز تلفن، چاپخانه، برج آتش‌نشانی، بلدیه و نظمیه، نخستین پایگاه لرزه‌نگاری و در سال‌های اخیر نخستین خط اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) و کارت‌های هوشمند به شهر اولین‌ها مشهور شده است.

از حقایق جالبی که در مورد تبریز بر سر زبان‌هاست می‌توان به شهرت "شهر بدون گدا" و "امن‌ترین کلان شهر" ایران اشاره کرد. از دیگر نکات جالب در سفر به تبریز، تمیزی فوق‌العاده آن است که نامش را در میان دیگر شهرهای ایران متمایز می‌کند.

تبریز با داشتن ۱۷ موزه متنوع در زمینه‌های مختلف بعد از تهران به عنوان دومین شهر موزه‌ای ایران لقب گرفته است.

تبریز جاذبه‌های تفریحی، تجاری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. بازار تاریخی تبریز که عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا را یدک می‌کشد و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده، سرآمد دیدنی‌های تاریخی تبریز است. ارگ علیشاه، پارک دیدنی ائل گلی، مقبره الشعرا (مقبره شهریار)، پاساژهای مدرن، کوه سرخ فام عینالی و تله کابین آن، مجموعه تفریحی و شهربازی باغلارباغی، عمارت شهرداری تبریز، مسجد کبود، موزه‌های متعدد (موزه آذربایجان، عصرآهن و ...) و خانه‌های قدیمی قسمتی از جذابیت‌های تبریز به عنوان یک شهر گردشگرپذیر است.

آژانس مسافرتی جهانگردی اورمزد گشت پارسیان با کادری مجرب و سال‌ها تجربه در خصوص برگزاری تورهای داخلی و خارجی ، رزرواسیون هتل در سراسر جهان و چارترکننده پروازهای داخلی و خارجی در نظر دارد تا در راستای شناخت هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مناطق مختلف ایران گامی موثر در زمینه گردشگری این مرز و بوم بردارد و در این راستا اقدام به برگزاری تورهای داخلی در استان‌های مختلف ایران کرده است.

برای سفر به سرزمین اولین‌ها با تور تبریز، کندوان ما همراه شوید. سرزمین کهن آتورپاتگان و دلیرانی همچون بابک خرمدین و ستارخان و باقرخان. گشت شهری روز اول را با بازدید از مسجد کبود، که لاجوردی کاشی‌هاش آن را به فیروزه اسلام شهره کرده آغاز می‌کنیم. موزه آذربایجان که در نزدیکی مسجد کبود قرار گرفته با گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ خطه آذربایجان دومین مکانی است که می‌بینیم. در ائل‌گلی (شاه‌گلی) که به نمادی از شهر تبریز بدل شده قدم می‌زنیم و عمارت زیبایش را مورد بازدید قرار می‌دهیم. روز دوم به سوی جلفا حرکت می‌رویم، کلیسای ثبت جهانی سنت استپانوس که به احترام سنت استپانوس اولین شهید مسیحیت ساخته شده و همچنین ساحل سرسبز رود ارس با کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های خیال‌انگیز، حال و هوای دیگری به تور تبریز می‌بخشد. در جلفا، چرخی در بازارهای مرزی می‌زنیم و به تبریز باز می‌گردیم. روز سوم را با بازدید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان، بازار ثبت جهانی شده تبریز آغاز می‌کنیم. خانه مشروطیت با معماری خاصی که دارد و نماد مبارزه با استبداد است را می‌بینیم. به کندوان تاریخی می‌رویم، روستایی که شگفتیش را مدیون مردمان سه هزار سال پیش است، دیدن خانه‌هایی در درون سنگ‌ها، تجربه‌ای ناب است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. مقبره‌الشعرا و موزه قاجار از دیگر دیدنی‌هایی است که در آخرین روز تور مورد بازدید قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۲۰۲۵۹۵۹ و ۰۹۳۵۵۷۱۷۳۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام


9848660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است