اجتماعی 10:51 - 31 فروردین 1393
با حضور رئیس جمهور
همایش ملی «زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ» با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

همایش ملی زنان نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ آغاز شد

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، همایش ملی زنان نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ لحظاتی پیش در سالن اجلاس سران با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

در این مراسم فریدون، دستیار ارشد رئیس‌جمهور، استاندار تهران، زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره)، لیلی بروجردی نوه امام(ره)، همسر رئیس‌جمهور، همسر عارف، ایراندخت عطایی رئیس سازمان بازنشستگی کشوری، الهام امین‌زاده مشاور حقوقی رئیس‌جمهور، زهرا شجاعی از فعالان عرصه زنان حضور دارند.

در این مراسم زهرا اخوان‌نسب کارشناس مترجمی زبان و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت امام خمینی(ره) با دیدگاه خود به جایگاه زن ارزش بخشیدند و خط و مشی که ایشان تدوین کردند از ابتدای انقلاب با حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی، جایگاه ویژه‌ای را به زنان دادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند مسئله زن مسئله مهمی است و مهمترین کسانی که می‌توانند مشکلات زنان را حل کنند، زنان فرهیخته و صاحب فکر و اندیشه هستند.

اخوان‌نسب تصریح کرد: نرخ مشارکت زنان ما در زمان انقلاب 12 درصد بوده است و هم‌اکنون نرخ مشارکت زنان در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به 12.7 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زنان باید این آمارها آنقدر تکرار شود تا برنامه‌ریزی‌ای که نیاز جامعه تحصیلکرده ما است محقق شود.

این فعال جامعه زنان ادامه داد: با توجه به اینکه زنان ما بیشتر نرخ مشارکت را در حوزه‌های آکادمیک از آن خود کرده‌اند ولی چرا نرخ مشارکت آنها از 12 درصد تا سال 84 به 15 درصد رسیده است و از آن به بعد سیر نزولی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تحصیلات و یک‌بعدی عمل کردن در حوزه زنان کافی نیست و باید ظرفیت‌سازی کنیم و پتانسیل‌ها را جذب و شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ژاپن از 81 درصد از منابع انسانی و تنها 2 درصد از منابع طبیعی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویه در کشور ما وجود ندارد و بیشتر استفاده بر روی منابع طبیعی است و این در شرایطی است که هر چقدر از منابع انسانی استفاده کنیم، کاراتر می‌شوند.

وی ادامه داد: ما از منابع انسانی که عزیزترین نیروها هستند به نحو احسن بهره‌برداری نمی‌کنیم و در این میان میزان مشارکت زنان نیز کمتر است و خواهش ما این است که بسترسازی‌های لازم برای حضور زنان در سطوح متوسط و عالی فراهم شود.

وی بیکاری در جامعه را به عنوان یک تهدید مطرح کرد و افزود: هم‌اکنون 63 درصد از زنان تحصیلکرده جامعه ما بیکار هستند و وقتی وارد جامعه می‌شویم شاهد دختران جوانی هستیم که در پی کسب و کار به دام های دیگری گرفتار می‌شوند.

اخوان‌نسب ادامه داد: من از همین جا به تمام مسئولان هشدار می‌دهم که اگر به این موضوع رسیدگی نکنیم مشکلات فرهنگی و اقتصادی ما در آینده نه چندان دور به بحران تبدیل خواهد شد.

شمس‌السادات زاهدی دکترای مدیریت از امریکا و استاد و مؤلف نمونه و استادراهنمای برتر در ادامه این مراسم با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و اینکه کشور ما در این زمینه وضعیت نامساعدی دارد گفت: زنان ما به خاطر سیاست‌های نانوشته‌ای که اجرا می‌شوند، فرصت در مسیر پیشرفت بودن را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: زنان جامعه ما هر جا که به حمایت‌های نظام نیاز دارند از موفقیت باز می‌مانند و همواره در عرصه‌هایی که باید از استعدادهای خود استفاده کنند موفق می‌شوند.

این فعال جامعه زنان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زنان ما به نقش نظاره‌گری قناعت نمی‌کنند و آن را دون شخصیت خود می‌دانند. حضور زنان در مناصب مختلف الگوهای تحقق‌یافته‌ای را در منظر دختران جوان قرار می‌دهد و انگیزه آنان را برای دست‌یابی به حقوق خود تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد زنان در دانشگاه‌ها نویدبخش مادرانی است که آینده جامعه را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام/

 


3526717
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخورد‌های تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گواهینامه رانندگی تابع فرآیند‌های قانونی است و اگر کسی با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب تهران در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دادسرا‌ها و به منظور پایش نحوه خدمت رسانی به مردم، به صورت سرزده از دادسرای ناحیه ۳۸ تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در این مدت توقیف خودرو‌های شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه ظاهر خود با دیگران هستند، بسیار بالاست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌ تخصصی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های تخصصی برگزارشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوانی که در اقدامی هولناک دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است