علمی فناوری 16:01 - 26 اردیبهشت 1401

استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای سالمندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رگولاتوری، صادق عباسی شاهکوه در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات گفت: امسال «فناوری‌های دیجیتال برای افراد مسن و سالمندی سالم» به عنوان شعار روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) انتخاب شده است. انتخابی هوشمندانه که با توجه به افزایش سن امید به زندگی طی دو دهه اخیر و روند صعودی پیری جمعیت در کشورهای مختلف دنیا، در نظر گرفتن الزاماتی در حوزه‌های مختلف سیاستگذاری در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی را به ما گوشزد می‌کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: پیش از این بنیان این الزامات، در کشور در قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج. ا. ا بنا نهاده شد و شورای ملی سالمندان با هدف سیاستگذاری در جهت تأمین سلامت و رفاه سالمندان کشور تشکیل شد. در آن زمان ارتباطات و فناوری اطلاعات همچون امروز در زندگی روزمره مردم نقش ویژه‌ای نداشت.

معاون وزیر ارتباطات افزود: اما اکنون با توسعه زیرساخت‌های ICT و در هم تنیدگی فناوری‌های ارتباطی با زندگی روزمره، فرصت مغتنمی در اختیار ما است تا بتوانیم با استفاده از فناوری‌های دیجیتال، سالمندی سالم را برای بخشی از جمعیت کشور رقم بزنیم که نقش بزرگی در رسیدن به دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی حال حاضر داشته‌اند. جمعیتی که اکنون نیازمند مراقبت و کمک هستند و با استفاده از ظرفیت بالای ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان خدمات مختلفی را در حوزه‌های اجتماعی، سلامتی، مراقبت و … به آنان ارائه کرد تا بتوانند زندگی همراه با تندرستی را تجربه کنند و همچنان مشارکت فعالی در عرصه‌های اجتماعی داشته باشند.

عباسی شاهکوه تاکید کرد: امید است که تلاش‌های خانواده بزرگ ارتباطات کشور در توسعه بسترهای ICT و تسهیل دسترسی همگان به خدمات این حوزه، بیش از پیش به ثمر نشسته و فرصت‌های بی‌شماری را برای زندگی همراه با آگاهی و سلامتی برای مردم عزیز کشورمان فراهم کند.


11563201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است