استانی 20:39 - 23 مرداد 1399
مدیرعامل خبرگزاری ایسنا:
ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: ایسنا امانت‌دار بوده و بزرگ‌ترین افتخارمان این است که امانت‌دار خبر هستیم.

اعتبار ایسنا به استقلال آن است

علی متقیان به مناسبت روز خبرنگار با حضور در تحریریه ایسنا- منطقه خراسان، ضمن تبریک عید غدیرخم و با اشاره به اشتراکاتی از بیانات پیامبر اکرم (ص) در خطبه‌های غدیرخم با برخی ویژگی‌های خبرنگاران، اظهار کرد: پیامبر اکرم در غدیرخم سه ماموریت به تمام مسلمانان ابلاغ کرد که این سه ماموریت وظیفه تمام خبرنگاران است. پیامبر اکرم (ص) پس از معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین خود، خطاب به تمام حاضرین اعلام کرد که سخن مرا را به خوبی بفهمید. یکی از ویژگی‌های خبرنگاران  این است که سخنان گوینده را به خوبی می‌فهمند. این موضوع معمولا سرآمد ویژگی خبرنگاران است.

وی با اشاره به این سخن از پیامبر اکرم که آنچه در این محل دیده‌اید را تبلیغ کرده و تعریف کنید، ادامه داد: آن چه در کار خبر وجود دارد همین موضوع است. خبرنگاران به خوبی می‌شنوند و حرف‌ها را درک، تدوین و به خوبی بیان می‌کنند. 

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطرنشان کرد:  پیامبر اکرم (ص) در غدیرخم تاکید داشتتند که سخنان مرا به گونه‌ای بیان کنید تا همگان آن را بپذیرند. خبرنگاران نیز باید به گونه‌ای بنویسند که مردم آن را قبول کنند. همچنین درک فهم، صداقت، درست‌کاری و فهم عمومی در خبر وجود داشته باشد.

متقیان با اشاره به چهلمین سالگرد سازمان جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی چهل سال فعالیت صادقانه، دقیق، با توازن، با حداقل امکانات و حداکثر منافع را داشته است. افتخار می‌کنم که چهل سال است با جهاد دانشگاهی همراه بوده‌ام. جهاد دانشگاهی نهاد مقدسی است و یکی از ثمرهای آن خبرگزاری ایسنا و ایکنا است. این ثمره امانتی در دست جهاد دانشگاهی است. اطمینان دارم که خبرنگاران از همکاری با ایسنا سربلند بوده و هیچ‌گاه با این نام سرافکنده نبوده‌ و نخواهند بود.

وی یادآور شد: ایسنا، نام معتبری است و این نام را باید حفظ کنید. حفظ این نام مسئولیت بزرگی بر دوش خبرنگاران است. ایسنا از روحیه دانشجویی برخوردار است. 

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد: ویژگی دیگر ایسنا، ضمن اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، مستقل بودن آن است، ایسنا به جایی تعلق ندارد. اعتبار ایسنا به استقلال آن است، ما هیچ‌گاه یک قوه، نهاد و جریان را تخریب نمی‌کنیم تا نهاد دیگری را تقویت کنیم. 

وی همچنین در پایان این نشست از خبرگزاری ایسنای خراسان رضوی به عنوان یکی از برترین شعب استانی این خبرگزاری نام برد که در تولیدات خبری این رسانه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

انتهای پیام


10665954
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است