استانی 15:09 - 09 فروردین 1394
رئیس میراث فرهنگی دورود خبر داد
رئیس ادراه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دورود از بازدید 14 هزار نفر گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

بازدید 14 هزار نفر گردشگر نوروزی از مراکز تاریخی دورود

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، محمدباقر فهیم‌نیا ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در دورود با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های توریستی شهرستان دورود اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 14 هزار نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان دورود بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام بیش از 12 هزار نفر از مسافران در شهرستان دورود اسکان داشته‌اند و پیش بینی می‌کنیم، تا پایان تعطیلات نورزی این میزان به 20 هزار نفر برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دورود با بیان اینکه 12 مرکز پذیرایی و اقامتی در شهرستان دورود آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، گفت: این مراکز شامل هتل ها، مهمانپذیرها و واحدهای پذیرایی بین راهی هستند که نظارت دقیقی در این ایام بر عملکرد آنها وجود دارد به نحوی که از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون هشت مورد بازرسی از این واحدها صورت گرفته که منجر به 26 مورد تذکر، چهار مورد اخطار کتبی، و یک مورد تشویق شده است.

وی در خصوص شکایات دریافت شده از مسافران خاطرنشان کرد: تاکنون 10 مورد شکایت واصله از مراکز پذیرایی و اقامتی داشته‌ایم که از این تعداد تاکنون چهار مورد خاتمه یافته و مابقی در دست بررسی و اقدام هستند.

فهیم‌نیا تأکید کرد: تمامی شکایات واصله به طور جدی بررسی و پیگیری می‌شود و در صورت احراز تخلف از سوی مراکز اقامتی و پذیرایی با افراد متخلف برابر با قانون برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به عرضه صنایع دستی شهرستان دورود در ایام نوروز یادآور شد: هنرمندان شهرستان دورود در 15 رشته از جمله گلیم بافی، البسه محلی، چرم‌دوزی، معرق و منبت چوب، سازهای سنتی، قلمزنی در 10 غرفه نمایشگاه نوروزی شهرستان شرکت داشته و محصولات خود را برای استفاده مسافران نوروزی عرضه داشته‌اند.


6110563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به کشاورزی، گردشگری، اقتصاد دریامحور و رفع مشکل پسماند با روش های جدید و کارآمد، در سفر دوم رئیس جمهور به مازندران گفت: مدیران استان در تحقق مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به مازندران همت به خرج دهند....
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال گذشته 973 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 240 مددجوی تحت حمایت این نهاد همزمان با دهه کرامت و میلاد ثامن الحج(ع) با کمک خیرین به زیارت کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر به مراکز درمان ناباروری در کشور مراجعه کرده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز کنترل ترافیک دریایی سواحل مکران با نام ایستگاه مکران کنترل در روستای روستای بونجی شهرستان جاسک عملیاتی شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، گفت: نمایشگاه فروش محصولات خراسان شمالی و 4 استان دیگر هم مرز با همسایه شمالی ایران، در ترکمنستان برپا می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با استقبال از افتتاح سد قیز قلعه سی بین دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: افتتاح این طرح بزرگ فراملی، نماد همکاری های بلند مدت بین باکو و تهران است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیئت کشتی بسیج کشور گفت: با ورود و هم افزایی هیئت کشتی مازندران، هیئت کشتی بسیج شهرستان ها تشکیل شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه ها بین دو کشور داریم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و خانواده، گفت: فرایند های آگاهی بخشی و نظارت عمومی بر غربالگری مادران باردار، موجب کاهش 25 درصدی ورودی غربالگری شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است