علمی فناوری 16:02 - 24 خرداد 1397
رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه بعد از آستان قدس دومین نهاد کشور در دریافت وقف و هدایا است،‌ گفت: هرکسی که برای آینده این کشور دلش می‌تپد و به دنبال افتخار هرچه بیشتر این کشور است قاعدتاً اولین جایی که فکر می‌کند باید کمک کند همین دانشگاه تهران است.

دانشگاه تهران دومین نهاد کشور در زمینه دریافت وقف و هدایا

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم آئین نیکانه چهره‌های ماندگار و مفاخر دانشگاه تهران که در بنیاد حامیان این دانشگاه برگزار شد، گفت: مایه افتخار است که یک بار دیگر در خدمت چهره‌های ماندگار دانشگاه تهران در محل بنیاد حامیان دانشگاه  هستیم. این مراسم و این نشست‌ها ماندگار هستند، اثرات و برکات این نشست‌ها و این حضور فراتر از چیزی است که در ذهن ما می‌گنجد.

وی در ادامه افزود: شاید یکی از مهم‌ترین اثرات بنیاد حامیان دانشگاه تهران مشارکت دانشجویان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها کشور در امر نیک و خیر است، در واقع دانشجویان، محققین، پژوهشگران‌ و به خصوص نخبگان هستند که کشور را می‌سازند و دانشگاه تهران به واسطه دارا بودن بزرگ‌ترین جمعیت نخبه کشور طبیعتاً می‌تواند بزرگ‌ترین تأثیر را در آینده کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: من به‌عنوان کسی که در جریان جزئیات مسائل دانشگاه تهران هستم، به نظر من حرکت بسیار بزرگی در دانشگاه تهران در عرصه خیرین شروع شده و اتفاق‌های بسیار بزرگی در راه است.

دکتر نیلی احمدآبادی با اشاره به نقش خیرین در سازندگی و توسعه کشور، گفت: زمانی در این کشور کار خیر از مسجد شروع به مدرسه به دانشگاه و آزمایشگاه کشیده شد. امروز محصول کسانی که در این مدارسی که خیرین ساختند و فارغ‌التحصیل شدند، دانشجویانی هستند که به واسطه پشتوانه خیرین در دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند، یعنی آن سرمایه‌گذاری‌های دیروز ما امروز به شکل مضاعف می‌خواهد در عرصه سازندگی و توسعه کشور وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز فقط به این افتخار نمی‌کنیم که فارغ‌التحصیلانی را داریم که در بهترین دانشگاه‌های جهان پذیرش می‌شوند یا کسانی را داریم که در دنیا کارهای بزرگی را انجام می‌دهند، ما می‌خواهیم فضایی ایجاد کنیم که دانشجویان‌ ما در داخل ایران کارهای بزرگ و عظیمی را عهده‌دار شوند. بنابراین هرچه که شبکه خیرین، نیکوکاران، پشتیبانان و دوستداران دانشگاه تهران توسعه یابد به شکل مضاعف در این فعالیت‌ها و در این آینده روشن بیشتر مشارکت خواهیم کرد.

دکتر نیلی از دانشگاه تهران به عنوان یک نماد ملی یاد کرد و گفت: دانشگاه بیش از سیصد هزار دانش آموخته دارد، بیش از دانش‌آموختگانش دوستدار دارد. آمار بنیادهای خیرین و نیکوکاران دانشگاه  که در دانشکده‌های مختلف تشکیل شده ذیل بنیاد حامیان دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشکده فنی نشان می‌دهد که مشارکت دوستداران همپای دانش‌آموختگان دانشگاه تهران ادامه دارد، حتی در بعضی مواقع مشارکت دوستداران در پشتیبانی دانشگاه تهران بیشتر بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه تهران، این دانشگاه صرفاً متعلق به دانشجویان، اساتید و دانش آموختگان نیست، بلکه دانشگاه تهران یک نماد ملی است و حضور بین‌المللی دارد به همین دلیل هرکسی که برای آینده این کشور دلش می‌تپد و به دنبال افتخار هرچه بیشتر این کشور است قاعدتاً اولین جایی که فکر می‌کند باید کمک کند همین دانشگاه تهران است.

وی افزود: دانشگاه تهران بعد از آستان قدس دومین نهاد کشور در دریافت وقف و هدایا است. این موضوع  نشان از جایگاه ویژه دانشگاه  و اعتماد مردم به این نهاد است. در واقع دانشگاه تهران  وقف را در همان جایی که خیرین گفته‌اند هزینه خواهد کرد.

دکتر نیلی با اشاره به نقش چهره‌های ماندگار در دانشگاه تهران نیز گفت: چهره‌های ماندگار  این دانشگاه سفیران بنیاد حامیان دانشگاه تهران هستند چرا که این افراد نفوذ کلام بسیار بالایی دارند. در واقع مردم به چهره‌های ماندگار اعتماد و اعتقاد دارند و آنها نیز  به دانشگاه تهران و به محل تحصیل خودشان این اعتماد را دارند».

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: استادان پیشکسوت ما به نقش و تأثیر دانشگاه تهران آشنا هستند. با ایمان و اعتقاد به‌عنوان سفیران دانشگاه و بنیاد حامیان می‌توانند به این شبکه گسترده‌ای که در کشور شکل گرفته کمک کنند. ما دانش‌آموختگان بسیار زیادی در بیرون کشور داریم لذا با گسترده‌تر شدن این شبکه اتفاقات بسیار بزرگ‌تری رخ خواهد داد.

در ادامه دکتر محمود کمره‌ای رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گزارشی از عملکرد بنیاد از ابتدای تأسیس ارائه داد و گفت: بنیاد در حال انجام اقدامات جدید و نوآورانه در راستای اهداف دانشگاه تهران است و با توجه به اهداف دانشگاه، ارتقا و توسعه علمی آن اولویت اصلی بنیاد است، بخشی از این اقدامات، بورسیه دانشجویان دانشگاه با هدف اهمیت دادن و توجه به نیروی انسانی دانشگاه از جمله دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه است.»

دکتر کمره‌ای در ادامه افزود:احداث بنا، تجهیز کلاس‌های دانشکده‌ها، تجهیز آزمایشگاه‌ها و توانمندسازی دانشجویان که در حال حاضر نیز بنیاد نیکوکاری جمیلی با برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اقدام جدیدی را شروع نموده است و در توانمندسازی دانشجویان و حمایت از ایده‌پردازی و تبدیل ایده به محصول و کارآفرین شدن دانشجویان حمایت می‌کنند. در جشنواره سال جاری با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، حمایت از ایده‌های دانشجویان در حوزه علوم پایه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: این بنیاد در تلاش است به صورت همه‌جانبه در رشد و اعتلای دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه مفید باشد، تا تبدیل به خیرین آینده دانشگاه شوند، چنانکه در حال حاضر نیز تعدادی از دانشجویان و کارکنان و اعضای هیات علمی قدم در راه خیر گذاشته‌اند.

در ادامه دکتر ساداتی‌نژاد، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: «این بنیاد در تلاش است تا طی یک برنامه ۱۰ ساله ۳۰ درصد از هزینه‌های دانشگاه تهران را تامین کند و در آینده ای نه‌چندان دور بتوانیم ۷۰ درصد از هزینه‌های دانشگاه را با کمک خیرین نیک‌اندیش و علاقه‌مندان دانشگاه تهران تامین کنیم. تمامی هزینه‌های جاری بنیاد با توجه به نیات خیرین تامین می‌شود و هیچکدام از وجوه پرداختی توسط خیرین در موردی غیر از نیت‌های ایشان هزینه نخواهد شد.

وی افزود: چهره‌های ماندگار و مفاخر دانشگاه تهران نقش بزرگی در ترویج فرهنگ نیکوکاری در دانشگاه دارند و می‌توانند به عنوان سفیران علمی، بنیاد را در سطح جامعه معرفی کنند و برای پیشبرد اهداف بنیاد در جهت تامین اعتبارات دانشگاه تهران به بنیاد کمک کنند.

انتهای پیام


9810168
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است