استانی 19:40 - 12 اسفند 1393
رئیس شبکه دامپزشکی بم خبر داد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: با مراکز غیرمجاز عرضه ماهی قرمز در بم برخورد جدی صورت می‌گیرد.

برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه ماهی قرمز در بم

مسعود اسدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: شهروندان در حین خریداری ماهی قرمز به‌وضعیت ظاهری و عدم وجود لکه‌های پوستی بر روی بدن ماهی توجه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن عید نوروز مردم اقدام به خریداری ماهی قرمز می‌کنند به‌همین منظور ساماندهی و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز به‌صورت ویژه در دستور کار شبکه دامپزشکی بم قرار دارد.

اسدی‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه دامپزشکی نقش برجسته‌ای در تضمین بهداشت و سلامت جامعه دارد و برای رسیدن به این هدف نظارت بر بهداشت عمومی و مراکز زیرپوشش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌همین منظور بازرسی بهداشتی مراکز توزیع و فروش ماهیان قرمز اسفندماه و ایام عید نوروز در برنامه کاری دامپزشکی شهرستان قراردارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم افزود: افزایش تعداد و تراکم ماهی قرمز در یک آکواریوم همچنین عدم وجود هوادهی، فیلتراسیون، تغذیه و دمای مناسب نیز از عوامل مستعدکننده ابتلا این آبزیان به انواع بیماری‌ها است.

اسدی‌پور ضمن اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مشترک به‌ویژه بیماری پوستی بین ماهی قرمز و انسان درخواست کرد تمام افراد به‌ویژه کودکان و افراد سالخورده و همچنین افراد مبتلا به آلرژی‌های پوستی از دست زدن و تماس مستقیم دست با این ماهی‌ها اجتناب کنند و در صورت لزوم پس از تماس، دست‌ها را با آب و صابون شستشو دهند.

وی با تاکید بر عدم خرید ماهی از افراد دوره‌گرد، دستفروشان و سایر مراکز غیرمجاز عنوان کرد: ماهیان این مراکز به‌دلیل عدم رعایت شرایط و اصول بهداشتی از سلامت لازم برخوردار نیستند.

اسدی‌پور تاکید کرد: ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز مجاز بهداشتی و زیر نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان تهیه و از خرید ماهی بی‌قرار با باله‌های سائیده و تاخورده، دارای زخم یا لکه‌های پنبه‌ای سفیدرنگ روی بدن با چشم بیرون‌زده و پولک‌های ریخته جدا خودداری کنید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از شهروندان بمی درخواست کرد از رها کردن ماهیان زینتی خود در رودخانه‌ها، چشمه‌ها و آب‌های آزاد اجتناب کنند و پس از ایام تعطیلات عید نوروز در مکان‌هایی که توسط شهرداری تعیین می‌شود، آنها را رها کنند.


5969175
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است