اقتصادی 11:48 - 05 شهریور 1393
بوکان، مهاباد - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره برداری از چهار طرح کشاورزی روز چهارشنبه در شهرستان بوکان آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین افتتاح این طرح ها نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شماری از مسوولان اجرایی و اقشار مختلف مردم بوکان حضور داشتند.



رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوکان در این آیین گفت: این طرحها شامل یک واحد مرغداری گوشتی و سه طرح پرورش ماهیان سردآبی است.



یحیی لطفی افزود: واحد مرغداری 20 هزار قطعه ای گوشتی در روستای داربسر است که برای اجرای آن هفت میلیارد ریال هزینه شده است که از این میزان 700 میلیون ریال را آورده شخصی فرد سرمایه گذار و بقیه آن را تسهیلات بانکی تشکیل می دهد.



وی اضافه کرد: این مرغداری در زمینی به مساحت پنج هزار و 400 مترمربع احداث شده و با بهره برداری از آن برای چهار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.



وی با اعلام اینکه در این واحد مرغداری سالانه 160 تن گوشت سفید تولید می شود افزود: با بهره برداری از این واحد تعداد مرغداری های شهرستان بوکان به 49 واحد رسید.



لطفی اضافه کرد: همزمان با این طرح، سه استخر پرورش ماهیان سرد آبی نیز در روستاهای یکشوه، قاجر و تازه قلعه به بهره برداری رسید.



رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوکان گفت: در مجموع با افتتاح این سه طرح که با هزینه سه میلیارد ریال احداث شده اند برای 11 نفر نیز در این بخش اشتغال ایجاد شده است.



لطفی ادامه داد: با افتتاح این واحدها نیز تعداد واحدهای پرورش ماهی شهرستان بوکان از 10 واحد به 13 واحد افزایش و تولید در این بخش نیز به بیش از 180 تن در سال رسید.



در هفته دولت 25 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 114 میلیارد ریال در بوکان افتتاح می شود.



شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است .



7510/584/581

انتهای پیام /*


4577859
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طبق مصوبه 659 شورای رقابت، خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه 543 خارج شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خردادماه 1403 اعلام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مرکز آمار ایران از افزایش 53 درصدی عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه های رسمی کشور در فروردین 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سهمیه های بنزین خردادماه خودروهای شخصی و عمومی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت صفر بامداد امروز (یکم خرداد ماه) در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره قراردادهای کار کارگران می گوید: نزدیک به 50 درصد کارگاه ها قرارداد تک نسخه ای دارند و نسخه قرارداد دست کارگر نیست.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.44 درصد کاهش به 83 دلار و 34 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد شاخص خود در بخش کشاورزی کشور، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال 1402 را ارائه کرد و از افزایش 129 درصدی خرید تضمینی و 22 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه واردات در قبال صادرات غیرکشاورزی بهترین روش برای تسهیل برگشت ارز است، از اتاق ایران خواست با طراحی پلتفرمی برای اتصال واردکننده و صادرکننده به یکدیگر، این امر را عملیاتی کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر جهاد کشاورزی، شورای معاونان را به رصد بیش از پیش بازار کالاهای اساسی توصیه کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی کسب و کار نوشت: اقتصادی ها و حقوقی ها به هم نیاز دارند. بازی برد برد می تواند به این منجر شود که امضای حداقل یک وکیل پای قراردادهای بزرگ را الزامی کنیم. البته وکیل هم باید مسئولیت امضایش را بپذیرد. این به نفع دو ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است