استانی 11:05 - 08 مهر 1395
سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در مورد غیرمجاز بودن روغن تفاله زیتون بوشهر هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  پس از اعلام خبر غیر مجاز بودن مصرف روغن تفاله زیتون با نام تجاری پومیس توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این بار سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در مورد غیرمجاز بودن مصرف این روغن به مردم هشدار داد. 


رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: این روغن با وجود هشدارهای قبلی در خصوص سرطان‌زا بودن همچنان به فراوانی در بازار موجود است.


حمید امام حسنی با بیان اینکه اقدامات جدی به منظور جمع آوری آن در حال انجام می باشد افزود: روغن زیتون به شکل فرا بکر، بکر و تصفیه شده برای مصارف خوراکی عرضه می‌شود، اما یک نوع روغن زیتون که اخیرا در بازار مشاهده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است روغن استخراج‌شده از تفاله زیتون است که خوراکی نیست ومصرف صنعتی دارد.


امام حسنی اضافه کرد: روغن زیتون نوع پومیس با برندهای مختلف از کشورهای اسپانیا و ایتالیا و یونان به‏ صورت قاچاق وارد کشور شده و برای مصارف خوراکی با ۱۰ درصد زیر قیمت روغن‌های دیگر به فروش می‌رسد.


 رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین گفت: وزارت بهداشت هیچگونه مجوزی برای واردات این نوع روغن برای مصارف خوراکی صادر ننموده است وروغن های موجود در بازار قاچاق و غیر مجاز هستند و عرضه آنها نیز در مراکز فروش ممنوع است و با کسانیکه این روغن را عرضه کنند برخورد می شود.


انتهای پیام/ ع

8193577
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است