استانی 13:51 - 30 فروردین 1400
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:
ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه حریم قلاع دختر و اردشیر تقلیل یافته است، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ بازنگری حریم پس از انعقاد توافق شهرداری با میراث منوط به این است بازسازی و نوسازی در محدوده های تعیین شده الزاما براساس طرح جامع ساماندهی که به تصویب وزارتخانه برسد، انجام شود.

حریم قلاع دختر و اردشیر تعیین تکلیف شد/ حریم تقلیل یافت

"فریدون فعالی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص حریم قلعه اردشیر و قلعه دختر کرمان گفت: بازنگری حریم قلاع دختر و اردشیر پس از بررسی های میدانی و مطالعات باستان شناسی مورد تصویب شورای حریم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حریم این قلاع تقلیل یافته است، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ بازنگری حریم پس از انعقاد توافق شهرداری با میراث، منوط به این است بازسازی و نوسازی در محدوده های تعیین شده الزاما براساس طرح جامع ساماندهی که به تصویب وزارت برسد، انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: مشکل این منطقه اساسا با این مصوبه، حل خواهد شد و مالکین این منطقه می توانند ساختمان هایی که ساخته شده را بازسازی و ساماندهی کنند و همچنین آنهایی که در آنجا زمین دارند می توانند تا 4.5 متر ارتفاع ساختمان سازی کنند و نهایتا خرید و فروش در این منطقه آزاد می شود.

وی درباره زمان نهایی شدن مصوبه گفت: مصوبه نهایی شده است و فقط باید ما با شهرداری توافق بکنیم. لذا طرح ما ظرف یک هفته آماده می شود و حدود یک ماه آینده این مصوبه ابلاغ خواهد شد و در آن زمان تکلیف ساکنین این منطقه کاملا مشخص می شود.

به گزارش ایسنا، قلعه اردشیر و قلعه دختر دو بنای تاریخی با قدمت دیرینه در بافت شهری کرمان واقع هستند.

انتهای پیام


11032182
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است