سیاسی 14:58 - 16 تیر 1399

برنامه‌های فناورانه و پژوهشی متناسب با آمایش سرزمینی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای عالی عتف صبح امروز(دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد.

وی در این جلسه با تاکید بر اهمیت تدوین سیاست ها و برنامه های فناورانه مبتنی بر آمایش سرزمینی، گفت: با توجه به محدودیت منابع باید با تهیه برنامه دقیق و جامع، بودجه طرح های پژوهشی متناسب با اولویت استان ها هزینه شود.

جهانگیری با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف درباره برنامه عملیاتی توسعه علمی،‌ فناوری و نوآوری در ده استان منتخب کشور، اظهار داشت: این برنامه ها باید متناسب با برنامه هفتم توسعه همه جانبه کشور باشد و سازمان برنامه و بودجه محوریت کار را در اختیار داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور ضرورت به مرحله اجرا رسیدن طرح های پژوهشی و فناورانه را خاطرنشان ساخت و با تاکید بر اینکه برای تامین مالی این طرح ها بویژه از محل منابع بخش خصوصی باید تلاش بیشتری انجام شود، اظهار امیدواری کرد؛‌ نتایج اقدامات انجام شده در همه استان ها هرچه سریعتر در اختیار دستگاه ها قرار گرفته و مردم شاهد نتایج اجرای طرح های پژوهشی در توسعه استان ها باشند.

وی با اشاره به اینکه موانع ساختاری نظیر مشکلات اداری همواره مانع از پیشرفت سریع طرح های پژوهشی است، از دبیرخانه شورای عالی عتف خواست تا با پیگیری زمینه تحقق هر چه بیشتر این طرح ها را فراهم آورد.

جهانگیری لزوم فراهم شدن شرایط برای متقاضیان خرید پژوهش و ابتکارات ارایه شده در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایران،‌ از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خواست تا ضعف ها و مشکلات موجود در این خصوص را هر چه سریعتر مرتفع کند.

در این جلسه که وزیر علوم تحقیقات وفناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور حضور داشتند گزارشی در خصوص دومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید داخل،‌ چالش های فراروی ارتباط عرضه و تقاضای فناوری و میزان تفاهم نامه های امضاء شده میان دستگاه ها و مراکز تحقیقاتی از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف ارایه شد و برگزاری نمایشگاه تستا و اعطای جایزه های ملی تستا به دستگاه های اجرایی،‌ الحاق یک بند به آیین نامه اجرایی خرید خدمت مشاوره، مشوق ها و بسته های حمایتی از قراردادهای فناورانه و نیز تشکیل دبیرخانه دائمی در شورای عالی عتف تصویب شد.

همچنین پس از ارایه گزارشی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی توسعه علمی،‌فناوری و نوآوری در ده استان منتخب و نحوه اجرای این برنامه در استان گیلان، مقرر شد نتیجه این گزارش در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

دیگر مصوبه شورای عالی عتف درباره عملکرد بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مبنی بر واریز حداقل چهل درصد از هزینه های امور پژوهشی شرکتها، بانک ها وموسسات انتفاعی به حساب خزانه بود که مقرر شد ؛‌ ۱- پرداخت ها انجام گرفته همانند سالهای ۹۷ و ۹۸ امکان انتقال مانده اعتبارات به سال مالی بعد فراهم شود. ۲- شرکت ها و بانک های مشمول مصوبه هیچگونه تغییری در هزینه امور پژوهشی ندهند. ۳- منابع مالی و بودجه به حساب دبیرخانه شورای عالی عتف منتقل و بر اساس گزارشات میزان پیشرفت و تایید آن توسط مشمولین به مراکز علمی و پژوهشی پرداخت شود.


10605965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نهضت ملی شدن نفت در روز‌هایی شکل گرفت که ایران بزرگترین تولیدکننده نفت خاورمیانه بود و حرکت مصدق در آن دوره برای کوتاه کردن دست استعمار در جهت حفظ منابع منافع کشور بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منصوری گفت: هیچ اقدام مشخصی برای مهار وضعیت غزه نه تنها به صراحت مطرح نمی‌شود بلکه عملی هم انجام نشده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تأیید صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی این شورا خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به تازگی تصویری از قاب شبکه خبر منتشر شده که در زیرنویس آن ادعا شده فردی به نام دکتر رضا جباری در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان به پیروزی رسیده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا در نوار غزه و اشغال آن را شدیدا محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه حلول سال نو خورشیدی، فرمانده کل ارتش ایران دل‌نوشته‌ای برای قدردانی از سربازان در حراست از حدود و ثغور مرز‌های ایران اسلامی منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است