استانی 15:09 - 13 مهر 1394
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: کلزا ارزش غذایی زیادی دارد که در این راستا حدود 220 هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

کشت پائیزه کلزا در مزارع شهرستان زنجان

«حسام‌الدین امیرمقدمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، عملیات کشت کلزا در اراضی روستا‌ها و مناطق تابعه شهرستان زنجان از نیمه‌ی اول شهریورماه آغاز شده است و تا مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: در کشت پائیزه کلزا تاریخ کشت اهمیت زیادی دارد کلزای پائیزه زمان کاشت طوری باید تنظیم شود که رشد کافی در پائیز انجام گیرد تا گیاه با خطر سرما و حمله آفات در زمستان مواجه نشود.

این مسئول تصریح کرد: کلزا دارای پتانسیل عملکرد بالا بوده و در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن دانه بالایی 40 تا 45 درصد برخوردار است و می‌تواند در کاهش میزان وابستگی به خارج در زمینه روغن گیاهی موثر باشد.

امیرمقدمی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی 94 - 95 حدود 220 هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد که توصیه می‌شود کشاورزان و کلزاکاران در فرصت محدود باقی‌مانده تسریع در انجام عملیات کشت داشته باشند.

وی در ادامه به مزایای استفاده از روغن کلزا اشاره کرد و گفت: این روغن غنی از اسیدهای چرب ضروری است و سرشار از امگا 3 و دارای کمترین اسیدهای چرب اشباع در میان روغن‌های خوراکی متداول، مناسب برای افرادی که از رژیم غذایی مخصوص پیروی می‌کنند، مورد استفاده برای افراد مبتلا به دیابت و بیماران قلبی، با ارزش تغذیه‌ای بهتر، ضامن سلامت قلب و ایده‌آل به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروق، مقاوم در طی مراحل پخت و پز و سرخ کردن غذا است، می‌توان اشاره کرد.

امیرمقدمی خاطرنشان کرد: بیمه کردن محصولات کشاورزی یکی از اقداماتی است که کشاورزان باید به آن توجه کنند تا محصولات خود را در مقابل حوادث و سوانح غیرمترقبه بیمه کنند.

انتهای پیام


7167463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است