استانی 10:12 - 08 مهر 1399

لیست امید در انتخاب اعضای کمیسیون‌های سه‌گانه هم سیاسی عمل کردند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صحن علنی شورای اسلامی اراک شامگاه روز دوشنبه به ریاست مرتضی سورانه با چند دستور کار شامل تقدیر و تجلیل از چند تن آتش نشانان اراک، ارائه گزارش هفتگی شهردار و انتخابات نمایندگان شورا در کمیسیون‌های سه‌گانه برگزار شد.

هنگام انتخابات اعضای کمیسیون‌های سه‌گانه (ماده ۱۰۰، ماده ۷۷ و تملک) سه نفر از اعضای شورای شهر اراک (که اقلیت را تشکیل می‌دهند) به نام‌های، علی جعفری محصولی، علیرضا مرادی و حامد آجرلو به‌عنوان اعتراض به روند انتخابات جلسه را ترک کردند.

علی جعفر محصولی در مورد علت ترک جلسه به خبرنگار مهر، گفت: در ادوار گذشته شورا و در سه سال اخیر (دوره پنجم) رویه معمول انتخاب و معرفی اعضای کمیسیون‌های سه گانه به صورت نوبتی بوده است، اما طیف موسوم به لیست امید تصمیم گرفتند انتخابات به‌صورت رأی‌گیری انجام شود و ما سه نفر به این روند اعتراض کردیم.

وی افزود: چون سال آخر عمر دوره پنجم شورا است متأسفانه به اصرار برخی از اعضا روش تغییر کرد و روند نوبتی به روش رأی گیری تبدیل شد. ما به عنوان اعتراض به روند رأی گیری جلسه را در موقع انتخابات ترک کردیم.

محصولی تصریح کرد: اگر قرار بود انتخابات به روش رأی‌گیری انجام شود، باید از سال اول روند رأی گیری در دستور کار قرار می‌گرفت. نه اینکه سه سال گذشته را نوبتی اعمال کردند و این سال آخر را که چند نفر مانده، یک‌باره روش به‌صورت رأی‌گیری تغییر پیدا کند. کاملاً مشخص است این روند تعیین اعضای کمیسیون‌های سه‌گانه نیز مانند انتخاب هیئت رئیسه و کمیسیون‌های داخلی شورا به صورت حزبی، سیاسی و سلیقه‌ای است. به‌همین دلیل به‌عنوان اعتراض جلسه را ترک کردیم بلکه به قانون برگردند.


10739429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است