ورزشی 10:23 - 19 بهمن 1394
اروند درویش دارنده مدال طلا و نقره قایقرانی کایاک آسیا با مناسب دانستن وضعیت تیم ملی گفت: با یک برنامه‌ریزی مناسب و توجه مسوولان می‌توانیم نتایجی فوق‌العاده کسب کنیم.

ملی‌پوش قایقرانی: باید برای المپیک و بازی‌های آسیایی بعدی برنامه‌ریزی کنیم

ملی‌پوش قایقرانی ایران در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تمرین‌های تیم ملی در فصل زمستان، اظهار کرد: سه ماه زمستان همیشه اهمیت زیادی برای قایقرانی دارد و امسال نیز همانند همیشه برنامه‌های استقامتی و قدرتی داشتیم تا بتوانیم از نظر بدنی آماده شویم و برای فصل بهار و تابستان به بهترین شرایط برسیم. خدا را شکر که امسال هوا هم مناسب بود و تیم را یاری کرد. سرد بود اما برف و باران نبود و می‌توانستیم در آب باشیم و پارو بزنیم. در مجموع شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم در ادامه نیز برنامه‌هایمان به خوبی پیش برود.

درویش با بیان این مطلب که ثباتی که در فدراسیون ایجاد شده شرایط مناسبی رقم زده‌است، گفت: بعد از تمام شدن آن ماجراهایی که در قایقرانی بود اکنون ثبات خوبی در فدراسیون حاکم شده و این موضوع باعث ایجاد یک فضای مناسب شده‌است. مطمئنا اگر همین روند ادامه پیدا کند قایقران‌ها نیز راحت‌تر به تمرین‌هایشان ادامه می‌دهند. ما روزهای خوبی در قایقرانی داشتیم و حالا نیز برای رسیدن به آن روزها باید تلاش کنیم. اکنون خیال همه راحت است و مطمئن هستیم گام به گام به روزهای اوج بازخواهیم گشت.

دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا با بیان این مطلب که باید برنامه‌های بلند مدت داشته باشیم تصریح کرد: اکنون که شرایط مناسب شده باید نگاه ما بلند مدت باشد. مطمئنا تیم ملی قایقرانی برای المپیک و بازی‌های آسیایی بعدی تمرین می‌کند و هرچه این برنامه‌ریزی‌ها بهتر باشد نتایج نیز بهتر خواهد شد. پتانسیل ملی‌پوشان ایران بسیار بالا است و همیشه نشان داده‌اند هربار از آنها حمایت شود نتایج بسیار خوبی کسب می‌کنند.

ملی‌پوش قایقرانی ایران در پاسخ به این سوال که همیشه گفته شده این رشته پرمدال است آیا به اندازه این پرمدالی از آن حمایت شده‌است؟ تصریح کرد: من هم همیشه در رسانه‌ها خوانده‌ام که از قایقرانی به عنوان یک رشته مهم و پرمدال یاد کرده‌اند. قایقرانی واقعا همینطور است و تعداد مدال‌هایش در المپیک و بازی‌های آسیایی بسیار تاثیر گذار است. هرچه حمایت از ملی‌پوشان بیشتر باشد مطمئنا نتایج بهتری کسب می‌کنیم. من در سال 2009 به سه مدال طلا و دو مدال نقره رسیدم. ملی‌پوشان دیگر هم به همین شکل موفقیت کسب کردند و مدال‌آوری داشتند، اما در واقع آنطور که در صحبت‌ها دیده شده در عمل توجه زیادی نشده‌ است.

دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2011 گفت: قایقرانی ایران پتانسیل زیادی دارد و اکنون که فدراسیون نیز ثبات خوبی کسب کرده می‌توانیم با یک برنامه بلند مدت به نتایج شایسته‌ای برسیم. مطمئنا با توجه، حمایت و برنامه‌ریزی بلند مدت می‌توانیم به فینال A المپیک هم فکر کنیم چرا که این پتانسیل در قایقرانی ایران وجود دارد. اکنون هم بچه‌های جوانان و زیر 23 سال زمان‌های خوبی دارند که نشان می‌دهد در آینده نیز می‌توانیم نفراتی قدرتمند در تیم ملی داشته باشیم. ما نفرات خوبی در ورزش داریم که می‌توانند به ملی‌پوشان کمک کنند. دکتر بهرامی‌نژاد در بدنسازی و دکتر حمزه در روانشناسی کاملا شناخته شده‌اند و می‌توانند تاثیر زیادی در کار تیم داشته باشند.

درویش در پایان به ایسنا گفت: یک نکته مهم که همیشه در ذهن من بوده این است که سن قهرمانی در قایقرانی پایین آمده‌است در حالی که بهترین‌های جهان بعد از چند سال کسب تجربه باز هم حمایت می‌شوند و مدال‌آوری می‌کنند. ما ورزشکاران زیادی داشتیم که برایشان هزینه شده بود و دقیقا همان زمانی که در اوج تجربه بودند و می‌توانستند نتیجه بگیرند کنار رفتند. بهتر است با برنامه‌ای مناسب این ملی‌پوشان را حفظ کنیم و از تجربه آنها استفاده کنیم چرا که در کل جهان مدال‌آوران قایقرانی سن‌ بالا هستند.

انتهای پیام


7663782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ به مصاف ازبکستان رفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال قرقیزستان حریف افغانستان برای تعیین تیم پنجم جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتسال تایلند توانست با برد برابر تاجیکستان، برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان لیگ کشتی از برگزاری مسابقات لیگ بعد از المپیک خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سایت فوتی رنکینگ سهمیه ایران را در مسابقات باشگاهی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ایمانعلی‌زاده گفت: آینده‌سازان کشتی فرنگی در جام تختی مبارزه می‌کنند و تیم ملی امید را در این رقابت‌ها انتخاب می‌کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است