سیاسی 09:28 - 10 اردیبهشت 1403
معاون رئیس‌جمهور گفت: طالب‌زاده با رویکرد آفندی و تهاجمی با افشای نقاط ضعف دنیای غرب نقاب از چهره بزک کرده آن کنار می‌زد.

طالب‌زاده دنبال افشای ماهیت صهیونیسم بود

سید محمد حسینی در همایش «قدس از چشمان آقای نادر» و در جمع شاگردان و دوستداران استاد نادر طالب زاده تهیه کننده، مستند ساز، مجری و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو و جشنواره عمار با اشاره به روحیه ظلم‌ستیزی طالب‌زاده، اظهار کرد: این روز‌ها شاهد خیزش دانشجویان و اساتید آمریکا بخصوص دانشگاه کلمبیا محلی که نادر عزیز در آن تحصیل کرده بود، در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین هستیم. البته وقتی مدعیان آزادی بیان با برخورد‌های خشن و بی‌رحمانه، اساتید و دانشجویان را به شدت سرکوب و صد‌ها نفر از آنها را بازداشت کرده‌اند، بیشتر به یاد نادر عزیز می‌افتیم.

وی تاکید کرد: اگرچه نادر طالب زاده در آمریکا تحصیل کرد، اما مثل غربزده‌ها مرعوب و مفتون تمدن مادی غرب نشد چرا که با بینش عمیق ماهیت واقعی صهیونیسم و امپریالیسم را به خوبی شناخته بود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تعبیر زیبای جهاد تبیین که رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند ملهم از آموزه‌های قرآنی است که کتاب الله را کتاب مبین و رسالت نبی مکرم را تبیین معرفی کرده است. در قرآن بحث جهاد با اموال و انفس مطرح شده است و در عترت که مکمل و مفسر کتاب الهی است و در کلام و وصیت مولی علی (علیه السلام)، علاوه بر جهاد با اموال و انفس بر جهاد با السنه با قید فی سبیل الله اشاره شده است و همچنین در منابع اهل سنت از قول پیامبر اعظم (ص) هم تعبیر جهاد با مال، جان و زبان اشاره شده است.

حسینی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات برجسته نادر طالب زاده خاطر نشان کرد: نادر عزیز شخصیتی هنرمند و رسانه‌ای بود که از مولفه‌های جهاد تبیین مبنی بر عالمانه، صبورانه و اهل بشارت بودن و نیز امیدوارکننده سخن گفتن و پاسخگویی به شبهات برخوردار بود. در طول تاریخ نیز علما و بزرگانی مثل علامه امینی، شیخ آقابزرگ تهرانی و استاد شهید مرتضی مطهری که در مسیر پاسخ به نیاز‌ها و شبهات جامعه گام برداشته اند، ماندگار شده اند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نادر طالب زاده عزیز موضع انفعالی و پدافندی نداشت بلکه با رویکرد آفندی و تهاجمی با افشای نقاط ضعف دنیای غرب نقاب از چهره بزک کرده آن کنار می‌زد.

حسینی با بیان اینکه غرب گرا‌ها تصور نمی‌کردند تحولات کنونی با نقش‌آفرینی جبهه مقاومت رقم بخورد، اظهارداشت: این روز‌ها آنچه درباره ماهیت واقعی غرب و خباثت و رذالت و خشونت دنیای غرب بیان می‌شد، بصورت کاملا روشن و عیان در مقابل دیدگان جهانیان قرار گرفته است به گونه‌ای دیگر نمی‌توانند آن را کتمان یا توجیه کنند.

معاون رئیس جمهور ایستادگی در برابر ظلم و زیاده خواهی مستکبران را از ویژگی‌های انسان‌های مومن و خداجوی توصیف کرد و گفت: برخی تساهل و تسامح را معادل مداهنه و سازشکاری از موضع ضعف تفسیر می‌کنند که باید در برابر فشار و زیاده خواهی قلدران و زورمندان کوتاه آمده و خطوط قرمز را نادیده گرفت در حالی‌که در آموزه‌های دینی و رفتار و سیره عملی نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار بر ایستادگی روی اصول و ارزش‌ها تاکید شده است و اگر از مدارا سخن گفته شده در ارتباط با توده‌های مردم و مومنین است که باید با رأفت و عفو و گذشت برخورد کرد.

وی در اهمیت جهاد تبیین با تاکید بر اینکه تاثیر کلام وقتی در قالب زیبای هنر جلوه کند به مراتب بیشتر است، اظهارداشت: طبق سخن امام علی (ع) که فرمود: «رُبّ کلام انفذ من صولة» چه بسا سخنی که نفوذش از یورش و حمله کردن بیشتر باشد بنابراین تاثیر کلام هنرمندانه در مواردی می‌تواند از جنگ و قدرت نظامی بیشتر باشد، همچنان که رهبر معظم انقلاب تاثیر رسانه را از موشک و پهپاد افزون دانستند و حاج نادر عزیز از جمله کسانی بود که این مسئله را به خوبی درک کرده بود و حضورش در عرصه رسانه و هنر برای تحقق این هدف بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اسم نادر برای مرحوم نادر طالب زاده کاملا با مسمی بود و بر این باوریم که ایشان نادره‌ای در حوزه رسانه بود و با خوش فکری و انتخاب هوشمندانه جریان سازی می‌کرد. او بسیاری از اندیشمندان و متفکران غرب را می‌شناخت و از ظرفیت آنها برای نقد و افشای ماهیت نظام سلطه استفاده می‌کرد. نادر طالب زاده فردی دغدغه‌مند بود که تا واپسین روز‌های حیات خود در تلاش و فعالیت و تربیت شاگردان انقلابی بود و به یاری خداوند پرچمی که برافراشت توسط یاران و شاگردانش همواره در اهتزاز خواهد بود.


12051609
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده بدون مرز-3| معاون سابق عملیات یگان امام علی(ع) با بیان اینکه زیرساخت های آموزش حزب الله لبنان مرهون تلاش های شهید حاج رحیمی است، گفت: داعشی ها به پشت دروازه های بغداد رسیده بودند، طرح 20 روزه آموزشی تهیه کردیم و برای آموزش آماده شدی...
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری را اعلام وصول کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست به تعداد زیادی از منتخبین مجلس دوازدهم با ریاست محمدباقر قالیباف در مجلس آتی موافق هستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» دانشگاه علامه طباطبائی و هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با هدف ایجاد زمینه های همکاری و استفاده از توانایی های علمی و اجرایی دو طرف تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان در جلسه علنی امروز بر مصوبه قبلی خود مبنی بر انعقاد قرارداد مستقیم بی واسطه موقت یکساله بر اساس مقررات قانون کار با کارکنان شرکت هایی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت در دستگاه های مربوطه مشغول به کار بوده، اصرار کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه گفت: دشمنی ما با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی پا برجاست. ما خود را برای هر شرایطی آماده کرده ایم. امروز حتی اگر آمریکایی ها بخواهند با صهیونیست ها وارد گود شوند، ما توان مبارزه با آنها را دا...
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با سیاستگذاری های دولت در اقتصاد کلان، شاهدیم که پایان سال 1402 نرخ رشد نقدینگی به 24.3 درصد کاهش یافت و از وضعیت بحرانی بالای 40 درصد که ابتدای دولت با آن مواجه بودیم عبور کردیم.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» هیئتی از دانشگاه سن پترزبورگ روسیه با حضور در دانشگاه صنعتی شریف ضمن گفتگو با مسئولین این دانشگاه بر بهبود و ارتقای تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری این دو دانشگاه تاکید کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» با موافقت نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به قوه قضائیه ارسال شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس با ارجاع موضوع تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و شرکت های زیر مجموعه آن از سال 1392 الی 1399 به قوه قضائیه موافقت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است