سیاسی 10:17 - 02 اسفند 1395
نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: بودجه دفاعی کشور در سال ۹۶ نسبت به سال جاری ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اسفند) پارلمان در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ گفت: در بودجه سال ۹۶ به شهرستان‌ها و استانها توجه ویژه‌ای شده به طوریکه اعتبارات آنها به منظور توسعه و توازن منطقه‌ای ۴۰ درصد نسبت به امسال افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۶ پیش‌بینی کرده‌ایم که رشد اقتصادی ۷.۶ درصد، رشد سرمایه‌گذاری ۱۲.۳ درصد و نرخ تورم ۷.۳ درصد و رشد نقدینگی نیز ۲۰ درصد باشد.

کاتب با بیان اینکه بیشترین تغییر را در بودجه سال ۹۶ در بخش درآمدهای نفت و گاز لحاظ کرده‌ایم، اظهار داشت: خوشبختانه درآمدهای مالیاتی از ۸۶ هزار میلیارد تومان به ۹۹ هزار میلیارد تومان رسیده که ۱۴ درصد نسبت به بودجه سال ۹۵ افزایش یافته است البته این افزایش درآمدهای نفتی برای شرکت‌های دولتی است و از مردم کمتر مالیات کسر می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بودجه سال ۹۶ تملک دارایی ۵۷ هزار میلیارد تومانی در بودجه امسال را به ۷۲ هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم که ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۴۴۰ میلیارد تومان از بودجه‌های ارزش افزوده به بخش ورزش و جوانان اختصاص یافته است، افزود: از این مبلغ ۷۴۰ میلیارد تومان آن به بودجه ورزش استانها اختصاص یافته است.

کاتب اضافه کرد: در بودجه سال ۹۶ فروش اوراق مشارکت را نسبت به سال ۹۵ کاهش داده‌ایم، ۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ به تملک دارایی کشور اضافه شده که عمدتا برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد که ۳۵ درصد آن نسبت به امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش تقویت بنیه دفاعی ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است، اظهار داشت: در بخش محیط زیست نیز شاهد افزایش ۳۳ درصدی اعتبارات در بودجه سال ۹۶ هستیم. برای اولین بار یک هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال در نظر گرفته شده که معتقدیم هر چه به این بخش کمک کنیم باز هم کم است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس مبنی بر تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی گفت: ما در حال حاضر نیز با توجه به اینکه در شرایط رکود و بحران قرار داریم و کارکرد صندوق توسعه ملی نیز در شرایط بحران و رکود است، از این صندوق مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد دلار به بخش تقویت بنیه دفاعی اختصاص داده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس اهتمام ویژه‌ای به تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ داشته باشند.

 خبر را فوری دریافت کنید

 طبیب خود باشید!


8831628
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران بر ضرورت بی طرفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه و پذیرش خبر آتش‌بس توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس مدعی شد که «مجموعه از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیاینه مشترک پیشنهاد دادم.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان انرژی اتمی در حاشیه افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هیات‌های دیپلماتیک ایران و تاجیکستان ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی خود را در تهران تشکیل دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر کشور‌ها با اراده مصمم فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است