سیاسی 11:54 - 05 بهمن 1393

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/11/05

کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان با سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، ابوترابی‌فرد در این دیدار که دیشب برگزار شد، روابط ایران و آلمان را خوب و ریشه‌دار خواند و گفت: ایران و آلمان از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات خود در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی برخوردارند که باید از آنها استفاده کرد.

وی بر نقش مجالس دو کشور برای تسهیل روند گسترش همکاری‌ها تأکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از توجه به کرامت انسانی و حفظ محیط زیست به عنوان دو موضوع مهم و محوری برای همکاری دو کشور یاد کرد.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های دوگانه درباره حقوق بشر گفت: متأسفانه کم نیستند قدرت‌ها و جریانات سیاسی که زیر نقاب حقوق بشر در راستای پایمال کردن آن گام برمی‌دارند و از همه ظرفیت‌های خود برای تأمین منافعشان حتی به بهای کشتار مردم بی‌گناه استفاده می‌کنند و ما امروز شاهد جنایت‌های آنان در سوریه و عراق و افغانستان هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خطر گسترش تروریسم در منطقه گفت: مبارزه با پدیده شوم تروریسم به عنوان معضلی جهانی نیازمند عزم جدی و همکاری همه کشورهایی است که در این زمینه صادق هستند.

وی در این خصوص توسعه ارتباطات میان مجالس ایران و آلمان را در شناخت و درک متقابل از دیدگاه‌های یکدیگر مفید دانست و افزود: حوزه‌های مختلفی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد که نباید تنها آن را به مسائل هسته‌ای محدود کنیم.

نایب رئیس مجلس آلمان نیز در این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه و رشد و گسترش گروهک‌های تروریستی گفت: مقابله با پدیده تروریسم نیازمند همکاری جمعی تمام کشورهاست و با توجه به سابقه مثبت ایران در کمک به تأمین امنیت و ثبات در منطقه ، کمک ایران در این زمینه حایز اهمیت است.

خانم کلودیا روت در پایان این دیدار برای گسترش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و چندجانبه ابراز امیدواری کرد.


5695256
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: امروز شاهد تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه دانشجویی با جریان شرارتِ سرمداران متجاوز به قانون، حقوق و آزادی‌های انسانی غرب هستیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل حزب اعتدال و توسعه طی احکام جداگانه‌ای معاونین امور آموزش و امور هماهنگی کانون‌ها را منصوب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور وضعیت شهرستان ری را در تقسیم استان تهران مشخص کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جبهه ایران اسلامی کاندیدا‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار سرلشکر رشید گفت: دو عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق که اقدام نظامی مستقیم ایران علیه رژیم بود، به‌وضوح نشان داد که اسرائیل به‌شدت آسیب‌پذیر است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظریف گفت:دولت‌ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسامی نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی اعلام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مجلس یازدهم و به دنبال آن مجلس دوازدهم را به جرات می‌توان بنیانگذار مجلس نوین در ایران عنوان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور گزارشی از عدم انجام تکلیف قانونی توسط سازمان محیط زیست را منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است