استانی 17:34 - 29 شهریور 1396
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: ادبیات بومی به روزرسانی شود.

ادبیات بومی به روزرسانی شود

به گزارش ایسنا، قاسم ولیزاده در مراسم اختتامیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی(ایران زمین) که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات به طور کامل یکی از شاخص‌های فرهنگی هر جامعه است که می‌تواند آداب، سنن و رسوم گذشته و حول را بنماید و اگر به خوبی پردازش شود در حل بسیاری از مسائل اجتماعی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته از سرمایه‌های مادی و نیروی انسانی یاد می‌شد اما امروزه سرمایه‌ای به نام سرمایه اجتماعی مطرح است که همه توانمندی‌های جامعه را در برمی‌گیرد و می‌تواند به ارتقا جامعه در مسیر سلامت اجتماعی کمک کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان از ادبیات به عنوان یک عامل همگرایی در توانمندی‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: متاسفانه دیده شده برای نشاندن لبخند روی یک لب ادبیات بومی را به سخره می‌گیرند و این درحالیست که باید در راستای تقویت آن کوشید. پردازش ادبیات بومی می‌تواند خیلی از مسائل را حل کند و می‌توانیم در این بستر با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم.

ولیزاده تصریح کرد: ادبیات بومی باید به روز رسانی شود و با استفاده از تکنولوژی جدید آن را به روز کرد چراکه زبان در طول مسیر دچار تغییر شده  تفاوت معنایی پیدا کرده است تا استفاده بهتری از آن شود.

انتهای پیام


9427415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است