بین‌الملل 23:19 - 07 شهریور 1394
ایرنا: وزیر امور خارجه انگلیس درباره کودتای 28 مرداد و دخالت این کشور در آن گفت: نمی توانیم آنچه که در گذشته اتفاق افتاده را برگردانیم و تاریخ را بازنویسی کنیم؛ باید رو به جلو حرکت کنیم و به دنبال برقراری روابط مثبت در قرن بیست و یکم باشیم.

به گزارش ایرنا «فیلیپ هاموند» در گفت وگویی با شبکه خبر درباره کودتای 28 مرداد و دخالت انگلیس و آمریکا در سرنگون کردن دولت مصدق افزود: «این مربوط به گذشته است؛ باید رو به جلو حرکت و به آینده نگاه کنیم؛ هدف از بازگشایی سفارت های ما در لندن و تهران و گفت وگوها آن است که باید به جای گذشته، به آینده نگاه کنیم.»

«اتفاقات بسیاری در گذشته رخ داده است، ایران و بریتانیا تاریخ بسیار پیچیده و طولانی دارند؛ نمی توانیم آنچه را که در گذشته اتفاق افتاده برگردانیم و تاریخ را بازنویسی کنیم؛ به جای تمرکز روی وقایعی که در قرن بیستم یا حتی قرن نوزده رخ داده است باید رو به جلو حرکت کنیم و به دنبال برقراری روابط مثبت در قرن بیست و یکم و آینده باشیم.»

«از دید من تاریخ چیزی است که وجود دارد اما می خواهیم روابط نوین و علمی میان ایران و بریتانیای نوین برقرار کنیم و این بسیار متفاوت از بریتانیای سال های 1950 میلادی است؛ بریتانیا کشوری است که خواستار روابط خوب با همه کشورها در سراسر جهان است و ما خواستار ارتباط مردم با مردم در همه کشورها و سراسر جهان هستیم.»

** اعتراف به بحران انسانی در یمن و ضرورت انجام گفت وگوهای سیاسی

وزیر خارجه انگلیس در ادامه درخصوص بحران یمن نیز بر پدیدار شدن بحران انسانی در آن کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه جنگ هوایی در یمن جان شهروندان را گرفته است؛ همیشه همه جنگ ها به کشته شدن بی گناهان می انجامد به همین علت ما به جای راه حل نظامی از راه حل های سیاسی برای مساله حمایت می کنیم.

وی درخصوص حمایت انگلیس از ائتلاف سعودی علیه یمن نیز گفت: «دلیل آنکه با عربستان همکاری نزدیکی داریم این است که اطمینان حاصل کنیم عملیات هوایی دقیقتر در یمن انجام و شمار قربانیان غیرنظامی کمتر شود؛ زیرا وقتی جنگی آغاز می شود غیرنظامیان نیز کشته می شوند و این همیشه خبر بدی است.»

4949


6976714
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برگزاری تظاهرات ضدجنگ در دانشگاه میشیگان آمریکا، جشن فارغ‌التحصیلی شماری از دانشجویان این دانشگاه را تحت تاثیر قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معترضان شهرک نشین معتقدند اگر اسرائیل به رفح حمله کند، هیچ اسیری نخواهد بود که زنده بازگردد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنگ نوار غزه امروز یکشنبه در حالی وارد هشتمین ماه خود شد که هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع کره جنوبی تایید کرد که در رزمایش سایبری ایالات متحده شرکت خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفارت چین در اتاوا با صدور بیانیه‌ای اظهارات نخست‌وزیر کانادا مبنی بر دخالت پکن در امور انتخاباتی این کشور را بی‌اساس دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و پلیس به بهانه غیرقانونی بودن اعتراضات ۲۵ نفر از آن‌ها را در دانشگاه ویرجینیا بازداشت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی برای اولین بار درباره حمله ۱۹ آوریل این رژیم به مرکز ایران صحبت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سایت خبری اسرائیلی کالکالیست در مطلبی به بررسی پیامد‌های مالی تحریم ترکیه علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه از احتمال بازگشایی کنسولگری این کشور در بنغازی لیبی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است