استانی 23:42 - 01 خرداد 1398

بیش از ۱۳۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های خراسان شمالی بستری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کمالی با بیان اینکه به صورت میانگین ماهانه ۱۱ هزار و ۳۹۵ نفر در بیمارستان‌های خراسان شمالی بستری شده‌اند، اظهار کرد: خدمات درمانی در خراسان شمالی توسط ۱۱ بیمارستان ارائه می‌شود که از این تعداد ۹ بیمارستان دانشگاهی و دو مورد غیر دانشگاهی است.

کمالی افزود: خراسان شمالی به رشته‌های فوق تخصصی نظیر روماتولوژی، ریه، خون، هماتولوژی بالینی، هماتولوژی اطفال، جراحی عروق، سوختگی و جراحی قلب نیاز بیشتری دارد.

وی اجرای طرح تحول سلامت را زمینه ساز ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر و مناسب‌تر عنوان کرد و گفت: با توجه به ارائه خدمات با تعرفه پایین دولتی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص عضو هیئت علمی دانشگاه، میزان رضایتمندی مردم از حوزه درمان نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به کمبود بیش از ۴۰۰ پرستار در استان در خصوص تعداد پرستاران فعال در خراسان شمالی، بیان کرد: اکنون یک هزار و ۳۰۰ پرستار در این استان مشغول به خدمت هستند که ۱۸ درصد آقا و ۸۲ درصد خانم هستند.

کمالی با اشاره تنوع خدمات ارائه شده پاراکلینیکی ابراز امیدواری کرد که با افزایش و توسعه این خدمات شاهد افزایش میزان رضایتمندی مراجعین در بخش درمان باشیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی همراه سرا در بیمارستان‌های خراسان شمالی، تصریح کرد: با همکاری گروه‌های خیرین، در بیمارستان‌های مانه سملقان، شیروان و بجنورد برنامه‌هایی در این حوزه در دست اجرا است.


10134527
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است