سیاسی 11:47 - 12 اردیبهشت 1403
اسلامی گفت: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است.

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوسیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفتگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفتگو هستیم، بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می‌کند، زیرسوال رفته است، ما، اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد: آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدار‌هایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می‌شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.


12052302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز بیانیه 262 نفر از نمایندگان در تقدیر از زحمات سه ساله سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور را قرائت کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از سه ساله بودن دور آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» خواهر شهید بهشتی در پیامی شهادت آیت الله رییسی را تسلیت گفت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در پیامی شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانش را تسلیت گفت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را اعلام وصول کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سران و مقامات بیش از 50 کشور، نهاد و سازمان بین المللی و برخی شخصیت های منطقه ای در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی، با ارسال پیام هایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم کشورمان ابراز همدردی کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده نیشابور در مجلس گفت که آخرین جلسه و اختتامیه مجلس یازدهم فردا چهارشنبه برگزار می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رزمندگان لشکر 3 حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، اولین تیمی بودند که موفق به کشف محل دقیق سقوط بالگرد رئیس جمهور و پیکر شهدا شدند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» آیین افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش آغاز شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مجلس در آخرین نطق خود در مجلس یازدهم گفت: شهادت می دهم در این چند سال آیت الله رئیسی بیشترین همت را برای هماهنگی بین مجلس و دولت داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است