اجتماعی 18:37 - 10 تیر 1399
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر؛ عملکرد، خلاقیت و تجربه های خوب داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، الگوی مناسبی برای جمعیت های ملی سایر کشورهاست.

جمع‌آوری ۶۸۱ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی هلال احمر در سال ۹۸

به گزارش ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم با حضور در سازمان داوطلبان در دیدار با مدیران و کارکنان با تجلیل از زحمات و تلاش‌های صادقانه فعالان عرصه داوطلبی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های سازمان های جمعیت هلال احمر و به خصوص نیروهای داوطلب و مردمی برای خدمت رسانی بهتر و سازماندهی مناسب امکانات در حوادث تاکید کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های عام المنفعه به عنوان اولویت مهم جمعیت هلال احمر، افزود: جذب و نگهداشت داوطلبان در شمار وظیفه های خطیر این سازمان است که تیم خوب مدیریتی و کارشناسی سازمان داوطلبان در واقع تامین کننده این ظرفیت برجسته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سازمان داوطلبان در شرایط عادی و اضطرار برای کمک به آسیب دیدگان و قشرهای آسیب پذیر جامعه، عملکرد موثر و مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است، افزود: بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، عملکرد، خلاقیت و تجربه های خوب داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، الگوی مناسبی برای جمعیت های ملی سایر کشورهاست که می توان با مستندسازی و ترجمه به زبان های بین المللی، آن ها را به اشتراک گذاشت.

قوسیان مقدم همچنین بر تقویت فرایندهای کمک رسانی و سازماندهی منابع انسانی و کمک های مردمی تاکید کرد و گفت: با احصاء نقاط قوت و ضعف می توان هر روز یک قدم رو به پیشرفت برداشت.

در ادامه محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز ضمن اشاره اجمالی به طرح ها، برنامه ها و دستاوردهای سازمان در حوادث اخیر، افزود: تمام تجربه ها و دستاوردهای  چندوجهی سازمان در خصوص مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل ابتدای سال گذشته، ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی به خوبی ثبت و ضبط شده است و تجربه ما را برای مواجهه با تهدیدات نوین آینده به مراتب بالاتر برده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محمد نصیری، رقم کمک های نقدی مردمی جمع آوری شده در سال گذشته را بیش از ۶۸۱ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع رسانی فعالیت ها، ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: تمامی کمک های جمع آوری شده مردمی بر اساس نیات واقفان و در چارچوب دستورالعمل های جمعیت هلال احمر هزینه می شود. ضمن اینکه در سال های اخیر نگاه سازمان به تشکل های مردم نهاد و خیریه ها به عنوان فرصت برای هم افزایی بوده است. 

به گفته نصیری،  مردم در بدترین شرایط، همواره پشتیبان و تامین کننده اصلی نیازهای آسیب دیدگان از حوادث هستند بنابراین از آنجایی که جمعیت هلال احمر، بیش از آنکه سازمانی امدادی باشد، سازمانی اجتماعی محسوب می شود، همواره از توان داوطلبان حقیقی و حقوقی برای ترویج حال خوب در جامعه تلاش می کند.

انتهای پیام


10597025
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است