سیاسی 10:03 - 19 خرداد 1394
معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این یک توهم است که فکر کنیم با افزایش فشارها بر ایران این کشور تسلیم خواهد شد.

معاون کری: تسلیم ایران با فشار بیشتر، توهم است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست سالانه کمیته‌ یهودیان آمریکا، (AJC) با دفاع از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: این مذاکرات بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

این معاون وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: همان‌گونه که جان کری در ماه آوریل در لوزان اعلام کرد توافقی که ما اکنون روی آن کار می‌کنیم تمام راههای ایران برای به دست آوردن مواد شکاف پذیر کافی برای تولید سلاح شامل مسیرهای اورانیوم در نطنز و فردو، مسیر پلوتونیوم در راکتور آب سنگین اراک و هرگونه فعالیت محرمانه‌ای را مسدود می‌کند.

بلینکن همچنین بیان کرد:‌ برای مسدود کردن تمام این مسیرها هر توافق جامعی باید شامل محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران و اقدامات شفاف سازی و نظارتهای سرزده بیشتر باشد که توانایی جامعه بین‌الملل برای تشخیص هر تلاشی از سوی ایران برای گریز را چه به صورت محرمانه و چه آشکارا افزایش دهد.

وی در این نشست که حضار آن را یهودیان تشکیل می‌دادند، تاکید کرد: هم‌زمان که ما بر سر میز مذاکره با ایران می‌نشینیم باید بگویم که آمریکا و اسراییل یک موضع مشترک مبنی بر این که ایران تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد دارند. زمانی که صحبت از این هدف استراتژیک اصلی به میان می‌آید آمریکا و اسراییل با هم اتفاق نظر دارند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد‌: ما همچنان بر این باوریم که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توافقی است که از طریق مذاکره به دست می‌آید و قابل راستی آزمایی است که می‌تواند تمام نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌الملل را رفع کند و به طور عملی به ایران اجازه ندهد تا به مواد شکاف پذیر برای یک سلاح دست پیدا کند.

وی در ادامه به ضرب‌الاجل 30 ژوئن برای حصول یک توافق جامع اشاره کرد و گفت که این تاریخ به سرعت در حال نزدیک شدن است و ما هنوز به این توافق دست نیافته‌ایم. این احتمال هنوز وجود دارد که این توافق حاصل نشود. اگر ما به خواسته‌هایمان در خصوص چند مساله کلیدی دست نیابیم به توافق نمی‌رسیم.

این خبر تکمیل می‌شود.


6528871
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر رئیس‌جمهور با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده هوفضای سپاه گفت: مردم تنبلی نکنند شاید انتقاداتی هم باشد، هر رای مانند یک تیر موشک است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای با تأکید بر ضرورت روشن شدن سرنوشت ۴ دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است