بین‌الملل 16:23 - 08 اسفند 1393
نخست‌وزیر انگلیس امروز (جمعه) گفت که کشورش هر کاری که لازم باشد برای رهگیری افرادی که جنایات وحشتناکی علیه شهروندان انگلیسی مرتکب می‌شوند، انجام خواهد داد.

وعده نخست وزیر انگلیس برای یافتن و مجازات جلاد داعش

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنان دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در حالی مطرح شد که وی درباره افشای هویت "جان جهادی" که فردی با نام "محمد الموازی" است، اظهارنظری نکرد.

نخست‌وزیر دولت ائتلافی انگلیس در جمع خبرنگاران در ولز گفت: من نمی‌خواهم درباره فرد خاصی صحبت کنم. زمانی که مردمی در سراسر جهان وجود دارند که مرتکب جنایات وحشتناک و فجیعی علیه شهروندان انگلیس می‌شوند، ما با همکاری پلیس و نیروهای امنیتی هر آنچه بتوانیم انجام می‌دهیم تا آن افراد را بیابیم و محاکمه کنیم.

منابع خبری اعلام کردند که هویت فردی که در فیلم‌های سر بریدن داعش نقش جلاد را داشت و با نام «جان جهادی» شناخته می‌شد، شناسایی شد. وی فردی به نام "محمد الموازی" است که در کویت متولد شده و در غرب لندن زندگی کرده است. پیش از این روزنامه واشنگتن‌پست نیز هویت "محمد الموازی" را اعلام کرده و نوشت، وی از شهروندان انگلیس و از یک خانواده ثروتمند است که در غرب لندن زندگی کرده و در رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر، از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

در ویدیوهایی که گروه تروریستی داعش منتشر کرده است، فردی با نقاب و لباس‌ سیاه در حالی که چاقویی به دست دارد، با لهجه انگلیسی اهالی لندن صحبت می‌کند و سپس سر سه آمریکایی، دو انگلیسی و یک ژاپنی را از تن جدا می‌کند. روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: احتمالا الموازی حدود سال 2012 به سوریه سفر کرده و در آنجا به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

الموازی اولین‌بار در ماه اوت گذشته (نزدیک به شش ماه پیش) در ویدئویی که به نظر می‌رسد از لحظه کشته شدن جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی ثبت شده، دیده می‌شود.

تصور می‌شود که وی بعدها در ویدئوهای بریده شدن سر استیون ساتلاف، روزنامه‌نگار آمریکایی، دیوید هینز، امدادگر انگلیسی، آلن هنینگ، راننده تاکسی انگلیسی و عبدالرحمان (پیتر) کاسیگ، امدادگر آمریکایی، دیده شده است.

آخرین بار او کمتر از یک ماه پیش در ویدئوی مربوط به کشته شدن کنجی گوتو، روزنامه‌نگار ژاپنی ظاهر شد.

گروگان‌هایی که از دست داعش نجات یافته‌اند، گفته‌اند که "جان جهادی" یکی از سه عضو انگلیسی گروهی است که مسئول نگهبانی از اتباع غربی در اختیار داعش در سوریه شده‌اند.

انتهای پیام


5935944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی تاکید کرد آمریکا باید بجای سرکوب دانشجویان بر جنایاتی که در غزه توسط رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد تمرکز کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه صهیونیستی با حمله به نخست وزیر این رژیم، او را خدمتکار اربابش یعنی وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانداری کربلا اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی این شهر درحال ساخت است و تا اوایل سال میلادی آینده بهره‌برداری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند سربازان ذخیره ارتش صهیونیستی که درحال آماده شدن برای حمله به رفح بودند، لغو آماده‌باش شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: چهار ماهه نخست سال جاری میلادی را با زیان بیش از ۲ میلیارد دلاری به دلیل تحریم‌های آمریکا به پایان رساندیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از ژنرال‌های صهیونیست از دستاورد راهبردی حزب الله در جبهه شمال فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا به سران رژیم صهیونیستی اطلاع داده است درصورتیکه جنگ در غزه ادامه داشته باشد، این رژیم نمی‌تواند به آتش‌بس با حزب‌الله دست یابد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آمریکایی گزارش دادند رژیم صهیونیستی دادگاه کیفری بین‌المللی را تهدید کرده و به آن فشار می‌آورد تا حکم بازداشت جنایتکاران جنگی این رژیم را صادر نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به وتوی آمریکا در قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو دائم در سازمان ملل، این شورا را گروگان آمریکا خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با کشف تعداد بیشتری از گور‌های جمعی در نوار غزه و بیرون آوردن پیکر‌هایی بدون سر ابعاد دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی نمایان شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است