بین‌الملل 14:37 - 06 آبان 1400
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست رژیم صهیونیستی را جهت پایبندی به توافق‌های امضا شده با آن تحت فشار قرار دهد.

نخست‌وزیر فلسطین اعمال فشار اتحادیه اروپا بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی جهت پایبندی به توافق‌های امضا شده با آن و اتخاذ اقدامات عملی اروپا برای توقف توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

در این نشست ریاض المالکی، وزیر خارجه، عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ و همچنین نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز حضور داشتند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا اجازه برگزاری انتخابات در شهر قدس را بدهد.

وی بر لزوم وجود فشار بین‌المللی بر رژیم اشغالگر برای لغو محاصره غزه، حمایت از روند بازسازی و تضمین عدم تخریب آنچه ساخته شده، تاکید کرد.

اشتیه، بورل را در جریان نقض‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی، سیاست یهودی‌سازی، سیاست کوچاندن اجباری فلسطینیان از قدس به ویژه محله "الشیخ جراح" و "سلوان" قرار داد و از بورل خواست تا به فلسطین سفر کند و از نزدیک از اوضاع و درد و رنج‌های شهروندان فلسطینی مطلع شود.

نخست وزیر فلسطین همچنین بر اهمیت به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اتحادیه اروپا برای حمایت از راهکار تشکیل دو کشوری و تداوم حمایت اتحادیه اروپا از ملت فلسطین و تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد.

اشتیه همچنین بر پایبندی اتحادیه اروپا به راهکار عادلانه و فراگیر برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و لزوم ازسرگیری مذاکرات با هدف احیای روند صلح در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

در همین راستا، بورل مجددا تاکید کرد، اتحادیه اروپا آماده همکاری با طرف‌ها و تمامی شرکای بین‌المللی برای تحقق این هدف از طریق گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه است.

وی در جریان این دیدار نسبت به تداوم شهرک‌سازی و عملیات تخریب و تخلیه و همچنین وضعیت وخیم انسانی در غزه ابراز نگرانی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت اتحادیه اروپا از سازمان‌های جامعه مدنی که در تلاش‌های صلح سهیم هستند، تاکید کرد.

انتهای پیام


11292028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است