استانی 23:38 - 29 بهمن 1397

رشت؛ شهر جنگ زده/ معابر شهری ساماندهی شود

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در دفتر شورا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی رشت در این  جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهارکرد: مادران و همسران شهدا عزت نفس و صبر زیادی داشتند و با اهدای فرزند و همسران خود ایثار بزرگی در حق این نظام، انقلاب اسلامی و ملت ایران کرده‌اند.

امیرحسین علوی با اشاره به نامه وزارت کشور مبنی بر عدم احراز صلاحیت «حجت جذب» برای تصدی شهرداری رشت، افزود: صلاحیت وی به علت آیین نامه جدید مصوب هیئت وزیران تایید نشده و شورای شهر رشت در اسرع وقت شهردار دیگری را انتخاب می کند.

وی با تاکید بر حمایت شورای اسلامی شهر رشت از کارآفرینی، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک مجموعه مدیران شهرداری در این زمینه گام‌های مثبتی برداریم.

علوی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز ایده و نوآوری در شورای اسلامی شهر رشت، تصریح‌کرد: جلسات زیادی برگزار شده و رویدادهای جدیدی نیز برای استفاده از ظرفیت نخبگان در آینده نزدیک در این شهر برگزار می شود.

رئیس شورای شهر رشت به صحبت‌ یکی از اعضای شورای شهر درباره وضعیت نامناسب آسفالت معابر این شهر، افزود: خرید قیر توسط مناطق صورت گرفته و به زودی لکه‌گیری آسفالت معابر شهری رشت انجام می شود.

آرزوی من وحدت دوباره در میان اعضای شورای شهر رشت است

احمد رمضانپور نرگسی یکی از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه اظهارکرد: انقلاب اسلامی مرهون تلاش همه انقلابیون در دوران طاغوت است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهدا از بزرگترین سرمایه‌ خود که همان جانشان بود برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذشتند.

رمضانپور نرگسی به پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان‌کرد: کشور ما در حوزه‌های علم و فناوری حرف نخست را در منطقه می زند. در حوزه پزشکی دیگر همانند سال‌های قبل از پیروزی انقلاب نیازمند ورود پزشکان خارجی نیستیم امروز جوانان ما در حوزه هسته‌ای و نظامی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت امروز شهر رشت به شهرهای جنگ زده بیشتر شبیه است، افزود: هنگامی که از خیابان‌های شهر رشت عبور می کنیم شاهد وضعیت تأسف آور هستیم البته با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم و مسافران زیادی به شهر رشت سفر می کنند، باید هر چه سریعتر وضعیت آسفالت خیابا های شهر ساماندهی شود.

رمضانپور نرگسی همچنین به وجود برخی اختلافات در میان اعضای شورای شهر رشت اشاره و اظهارکرد: یکی از آرزوهای من این است که هر ۱۱ عضو شهر رشت همانند آغاز کار شورا در کنار یکدیگر باشند.

عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به انتخاب شهردار رشت، گفت: امیدواریم با وحدت اعضای شورا بدون دخالت جناح بندی‌های سیاسی شهرداری انتخاب کنیم که دارای شایستگی باشد.

لزوم قدردانی از فداکاری خانواده های شهدا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به فداکاری مادران شهدا، گفت: مادران شهدا انسان‌های بزرگی هستند، برای دفاع از این سرزمین از تنها فرزند خود نیز گذشتند.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه قدردانی و تجلیل از مادران شهدا نباید هرگز فراموش شود، تصریح‌کرد: امروزه دشمنان نظام مقدس اسلامی به ویژه آمریکا به واسطه خون شهدا از قدرت انقلاب اسلامی وحشت دارند.

اهمال در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت

بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری این شهر دچار وضعیت راکدی شده است، اظهارکرد: متاسفانه مدیران به مرحله بی‌تفاوتی رسیده اند و خیلی از امورات مدیریت شهری به درستی پیش نمی رود.

وی گفت: بارها اعضای شورا متذکر شدند، که حقوق از قشر پایین به بالا پرداخت شود ولی نمی دانم چه مافیایی پشت قضیه است که این موضوع اهمال نمی شود.


10058379
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است