گوناگون 23:49 - 02 شهریور 1398

اولویت جدید طرح تحول سلامت/وضعیت نظام ارجاع

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی، شنبه شب در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما، به دستاوردهای حوزه سلامت کشور اشاره کرد و افزود: پرونده الکترونیک سلامت، به عنوان یک ریل بسیار مهم در نظام سلامت تلقی می شود که بزودی بر روی موبایل شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت در بخش دولتی به طور کامل قابل دسترسی است و قسمتی از بخش خصوصی نیز به سیستم وزارت بهداشت متصل شده و این پرونده قابل دسترسی است.

نمکی گفت: ارائه خدمات درمانی بزودی از طریق پرونده الکترونیک سلامت صورت خواهد گرفت و راهی جز داشتن این پرونده نیست.

وزیر بهداشت به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: بسته های ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، کاهش پرداختی از جیب مردم و حمایت از بیماران خاص، در قالب این طرح با شدت بیشتری دنبال می شود.

وی تاکید کرد: تداوم طرح تحول سلامت، نیازمند راهنماهای بالینی و نظام ارجاع بود و بزودی ۷۰ درصد کشور تحت پوشش نظام ارجاع قرار خواهند گرفت.

نمکی گفت: در طرح تحول سلامت به دنبال اولویت های جدید هستیم که پیشگیری مقدم بر درمان، به عنوان اولویت نخست مورد توجه قرار گرفت.

وی به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، توانستیم فشارخون بالای ۲.۷ میلیون مورد جدید را شناسایی کنیم. همچنین، ۱۰ میلیون نفر در معرض ابتلا به پرفشاری خون در این طرح شناسایی شدند که با کنترل عارضه پرفشاری خون این افراد، می توان از بار بیماری های غیر واگیر که هزینه های زیادی به نظام سلامت کشور تحمیل می کند، جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت، در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل بیماری های غیر واگیر، گفت: ما می خواهیم تغییر سبک زندگی را از مدارس و از بین دانش آموزان شروع کنیم. 

وی افزود: هر خانه یک پایگاه سلامت، یکی از برنامه های وزارت بهداشت است که بر روی آن برنامه ریزی کرده ایم.

تکمیل می شود...


10217708
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است