استانی 21:12 - 05 اسفند 1395
مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان:
آستارا- مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب را راه آهن بین المللی آستارا-آستارا اعلام کرد که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد.

راه آهن آستارا-آستارا حلقه مهم اتصال کریدور شمال-جنوب است

به گزارش خبرنگار مهر، جاوید قربان اف عصر پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه احداث پل ریلی مشترک و ایستگاه  بارانداز راه آهن مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه آهن آستارا-آستارا به سبب جایگاه خاص و ممتاز در منطقه، همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را گسترش می دهد.

وی با بیان اینکه با اتصال راه آهن آستارا-آستارا بیشتر کالاهای صادراتی و وارداتی کشورهای اروپایی به سرعت حمل و نقل خواهد شد، افزود: خط آهن بین المللی آستارا-آستارا روابط اقتصادی کشورهای منطقه را تسهیل بخشیده و کالاهایی که از خلیج فارس به بندرعباس وارد می شود، به واسطه این خط ریلی به روسیه و اروپایی شرقی حمل و نقل می شود.

قربان اف از پیگیری شرکت های اروپایی در اتمام پروژه راه آهن آستارا-آستارا خبر داد و گفت: از سوی جمهوری آذربایجان ۸.۵ کیلومتر از پروژه راه آهن  تا مرز پایان یافته است و پل مرزی مشترک  نیز به طول ۸۰ متر در مرحله اتمام است.

مدیر عامل  راه آهن جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه همه کشورهای درگیر در این پروژه نظیر گرجستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران از فواید اقتصادی این پروژه ریلی  بهره مند خواهند شد، اظهار کرد: به واسطه اتصال این راه آهن بین المللی، تمام کالاهای صادراتی و وارداتی از اروپا، فنلاند، روسیه و گرجستان با شتاب بیشتری به کشورهای منطقه حمل خواهند شد.

قربان اف ارز آوری خوب این خط ریلی بین المللی به ایران و جمهوری آذربایجان را یادآور شد و گفت: خط ریلی آستارا-آستارا نشان دهنده تفکر اقتصادی دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان است و سود کلانی از این طریق نصیب دو کشور خواهد شد.


8848772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است