سیاسی 08:36 - 29 مهر 1393
با شرکت هزار و 500 نخبه؛
تهران- ایرنا- هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان از امروز - سه شنبه- با شعار ' نخبگان، فرهنگ و دانش، آرمان ها و مسوولیت ها' با سخنرانی رییس جمهوری در جمع یک هزار و500 استعداد برتر کشوردر سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغازبه کار کرد.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، در این همایش دکتر' سورنا ستاری' معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر ' قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت، دکتر' محمد نهاوندیان' ، رییس دفتر رییس جمهوری و نفرات برتر کنکور سراسری و برگزیدگان المپیادهای علمی حضور دارند.



در نخستین روز از این همایش کارگاه آموزشی نقاشی خط با حضور استاد جلیل رسولی ، کارگاه آموزشی بافت فرش با حضور استاد ژیلا رسام عربزاده ، کارگاه آموزشی سوخت چوب و نگارگری با حضور استاد مصطفی اخواص و کارگاه آموزشی مجسمه سازی با حضور استاد طاهرشیخ الحکماء در بخش هنرکده برای نخبگان جوان برگزار می شود.



مسابقات فکری سه گانه روبیک ، رباتیک و سودوکو دیجیتالی درسالن خلاقیت برای نخبگان جوان در نوبت صبح این همایش پیش بینی شده و استعدادهای برتر جوان در این بخش به رقابت خواهند پرداخت .



قرار است در نوبت بعد از ظهر این همایش، نشست های علمی تخصصی در زمینه علم و فرهنگ ، کارگاه توانمندسازی تجاری سازی با حضور مسوولان و کارشناسان برگزار شود .



برگزاری نشست ها و بحث آزاد با مسوولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درخصوص مسایل مربوط به نخبگان پزشکی و نیز مسایل مربوط به جذب نخبگان در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور از دیگربرنامه های این همایش دو روزه است.



در پایان روز نخست از برگزیدگان مسابقات فکری با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد .



برگزارین نخستین جشنواره فرهنگی-ورزشی نخبگان جوان در شمال کشور از جمله برنامه های دومین روز از هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان است .



گفتنی است هسته اولیه همایش های سالانه نخبگان جوان از دیدارهای سالانه نخبگان با مقام معظم رهبری قبل از تشکیل بنیاد ملی نخبگان ( در سال 84 ) شکل گرفته و پس از تشکیل این بنیاد،همایش مذکور هر ساله در شهریور یا مهرماه برگزار می شود.



علمی (3)**9340**1599

انتهای پیام /*


4999325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز جهت تأمین نظر شورای نگهبان جداول لایحه بودجه 1403 را اصلاح عبارتی و یا محتوایی کردند و به تصویب رساندند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بنا به مصوبه هیئت دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می گیرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در 7 استان زیر 7 درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی ثبت کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر اقتصاد از تصویب اصلاح آیین نامه رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان خبر داد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» محمدباقر قالیباف در جلسات علنی هفته جاری مجلس به علت بیماری غایب بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» با پیگیری و ورود دیوان محاسبات کشور به موضوع مددجویان جامانده سازمان بهزیستی از دریافت مستمری، مستمری فروردین ماه این مددجویان پرداخت می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تنها دو مساله با آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده که معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» منوچهر متکی، علاءالدین بروجردی، ابوالفضل ظهره وند و حسن قشقاوی اصلی ترین گزینه ها برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم هستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با شناور شدن تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها موافقت کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیأت مدیره انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران افکار عمومی را عامل مهمی در دفاع از مردم مظلوم غزه دانست و گفت: نباید بگذاریم خیزشی که اتفاق افتاده و این تحولی که در افکار عمومی رخ داده خاموش شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است