استانی 21:24 - 02 مهر 1396
محیط زیست آذربایجان غربی توصیه کرد؛
ارومیه - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور حفظ محیط زیست و سلامتی تا حد امکان از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنیم.

مصرف ظروف یکبار مصرف در ماه محرم کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، پرویز آراسته در این خصوص افزود: انباشته شدن ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در طبیعت، خیابانها ،پارکهای جنگلی و سواحل در ماه محرم چهره نامناسبی در محیط زندگی ایجاد می کنند.

وی بااشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و پخش نذورات در ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی، از مردم با فرهنگ و دوستدار طبیعت در خواست کرد تا حد امکان ضمن عدم استفاده از این ظروف در حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست کوشا بوده تادر این روزهای غم و اندوه شاهد برگزاری با شکوه و به یاد ماندنی مراسم سوگواری و اتحاد مردم در حفظ و حراست از محیط زیست باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: استفاده از این ظروف علاوه بر آسیب جدی و مستقیم بر بدن انسان بر محیط زیست نیز تاثیر می گذارد.چرا که تجزیه ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در طبیعت ۳۰۰ الی ۶۰۰ سال طول می‌کشد و سوزاندن آنها باعث انتشار گازهای سمی  خطرناک از جمله دی اکسین و فوران در محیط و هوا می‌شود.

وی یاد آور شد: گاهی مشاهده شده سالانه بسیاری ازحیواناتی به دلیل خوردن پلاستیک یا ظروف پلاستیکی جان خود را از دست داده میدهند و به همین دلیل به منظور حفظ محیط زیست و سلامتی تا حد امکان از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنیم تا هم دارای محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی باشیم و از انتشار انواع میکروبها در بدن خود جلوگیری کنیم.


9435907
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است