اجتماعی 01:54 - 06 اسفند 1398

انتقادها از افزایش قیمت خودرو/تعزیرات موردی به شکایتها ورود میکند

به گزارش خبرنگار مهر بیشتر از یک سال از وعده‌های مسئولان برای ساماندهی آشفته بازار خودرو می‌گذرد.



پس از جهش قیمت ارز و دلار در سال گذشته یکی از موضوعات ویژه ای که قوه قضائیه به آن ورود کرد پرونده‌های مربوط به خودرو بود.



جلسات متعدد دادستانی، سازمان تعزیرات حکومتی و برخی متولیان مربوطه با خودروسازان و یا کنترل قیمت‌های خودرو در سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی هم نتوانست آشفته بازار خودرو را سامان دهد به طوری که در دو ماه اخیر شاهد افزایش قیمت لحظه‌ای خودروهای داخلی بودیم.

خودروهایی که با قیمت واقعی اعلام شده آنها فاصله گزافی دارند اما باز هم سیر صعودی افزایش قیمت را طی می‌کنند.



برخی متولیان پشت پرده این امر از اسفند ماه که به گفته برخی‌ها ماه داغ خرید و فروش خودرو است سواستفاده کردند و در روزهای اخیر یک شبه قیمت خودروهای داخلی افزایش چشمگیری داشت.



این آشفتگی بازار خودرو را می‌توان به عدم اجرای تعهدات برخی شرکت‌های خودروسازی اضافه کرد چرا که از اوایل تابستان امسال پرونده‌های متعددی از شکایت مردم در رابطه با عدم اجرای تعهدات شرکت‌های خودروساز در تحویل خودرو در تعزیرات و قوه قضائیه تشکیل شد.



در همین رابطه محمدعلی اسفنانی معاون رئیس سازمان تعزیرات در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با افزایش ناگهانی و مجدد قیمت خودرو و ورود تعزیرات به این موضوع گفت:

تعیین قیمت خودرو با سازمان تعزیرات حکومتی نیست با این حال شکایت‌های متعددی در قالب‌های مختلف از خودروسازی‌ها در رابطه با گرانفروشی، تقلب، عدم تحویل خودرو واصل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین شکایت‌های پرتکرار مربوط به عدم تحویل خودرو است، افزود: بقیه موارد هم جز شکایت‌هایی است که از خودروسازان می‌شود.

معاون رئیس سازمان تعزیرات ادامه داد: حرف ما این است که در بحث گرانفروشی یک مبنا داشته باشیم، الان متأسفانه هیچ مبنایی برای قیمت خودرو نداریم.

وی تصریح کرد: معاون دادستان کل کشور گفته که باید قیمت تعیین شود در این راستا باید یک مجموعه‌ای تعیین شود، قبلاً شورای رقابت پیشنهاد قیمت می‌داد اما الان تکلیف مشخص نیست.

مدیر کل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: تا زمانی که قیمت تعیین نشود نمی‌توانیم به صورت جدی یا وسیع برخورد کنیم و مجبوریم موردی برخورد کنیم.

اسفنانی ادامه داد: ما مجبور به ورود موردی هستیم و پس از ورود از سازمان حمایت سوال می‌کنیم که قیمت واقعی خودروی مورد شکایت چقدر بوده تا مشخص شود گران‌فروشی رخ داده است یا خیر؟

وی با بیان اینکه قیمت خودرو باید با یک ساز و کار قانونی تعریف شود، گفت: اینکه خودروساز هر قیمتی خواست و یا افزایش قیمت داشته باشد و تابعی از مجموعه دلالی کشور باشد به هیچ وجه از منظر کارشناسی قابل قبول نیست.



اسفنانی تأکید کرد: سازمان تعزیرات می‌تواند با کسانی که گرانفروشی دارند به صورت موردی برخورد کند.



وی در خصوص ساماندهی بازار خودرو هم گفت: سازمان حمایت رسماً اعلام کند قمیت فلان خودرو چقدر است اما متأسفانه متولیان صنعت خودرو این موضوع را رها کردند.

چندی پیش هم رئیس قوه قضائیه با انتقاد از افزایش قیمت خودرو خواهان ورود تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان به این موضوع شده بود.


10412020
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است