اجتماعی 12:12 - 17 مهر 1394
مشاور وزیر کشور تاکید کرد
مشاور وزیر کشور و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: یکی از راه‌های پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی اعتماد به بخش غیردولتی و سمن‌ها است.

لزوم اعتماد به سمن‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، رضا محبوبی در همایش فعالان اجتماعی که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش فعالان اجتماعی در توسعه جامعه، اظهار کرد: توسعه امری است که به لحاظ فطرت کمال جوی انسان باید مورد توجه قرار گیرد و این امر در حوزه اجتماعی با تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد سریع‌تر محقق می‌شود.

وی افزود: امروزه دنیا بر توسعه یافتگی تاکید دارد؛ لذا اسناد بالادستی هم بر تحقق این امر تاکید دارند، گرچه توسعه در عرصه‌های مختلف اتفاق می‌افتد اما توسعه ناموزون هم باعث عقب افتادگی می‌شود، در کشور ما اغلب برنامه‌های توسعه، اقتصاد محور است.

مشاور وزیر کشور گفت: پنج برنامه توسعه قبل از انقلاب و پنج برنامه توسعه هم بعد از انقلاب تدوین شده است اما متاسفانه هیچکدام نتواست توازن را در جامعه بدست آورد؛ برنامه پنجم توسعه هم ضعف‌های خود را داشت که امیدواریم در برنامه ششم توسعه اصلاح شود.

معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور ادامه داد: تدوین برنامه توسعه، یک رکن توسعه یافتگی است لذا اگر عدالت اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی در هر برنامه‌ای رویت نشود، برنامه موفق نخواهد بود.

محبوبی ادامه داد: برنامه‌های توسعه نگاه ضعیفی به حوزه اجتماعی و اعتماد به تشکل‌های اجتماعی مردم نهاد دارد لذا در تلاش هستیم تا در برنامه ششم توسعه این نگاه تغییر کند و در همین راستا در 31 استان شورای برنامه ریزی اجتماعی تشکیل دادیم تا احکام پیشنهادی خود را برای برنامه ششم توسعه در اختیار ما قرار دهند.

مشاور وزیر کشور با تاکید بر اقتصاد محور بودن برنامه‌های توسعه، بیان کرد: آمار سکونت در بافت‌های فرسوده در قالب نابسامانی‌های اقتصادی خود را سریع‌تر نشان می‌دهد اما نابسامانی در حوزه اجتماعی با آمار طلاق و اعتیاد مشخص می‌شود، دیگر باید چه اتفاقی بیافتد تا به اخلال در حوزه اجتماعی پی ببریم؟!

وی اضافه کرد: ما یک جامعه رشید و توانمند داریم که دچار بیماری‌هایی شده است و با بررسی نظام اجتماعی متوجه غده‌های سرطانی می‌شویم که باید راهکارهایی اساسی برای حل این موضوع اندیشیده شود.

محبوبی با تاکید بر اخلاق دینی، گفت: اخلاق دینی بیشترین ارتباط را با رفاه اجتماعی دارد، اما ما بیشتر مناسک دینی را در جامعه ترویج می‌دهیم؛ در حالیکه هر دو از ضروریات جامعه اسلامی هستند. اخلاق را نمی‌توان به راحتی در جامعه ترویج داد لذا باید کارگزاران با عمل خود اخلاق دینی را ترویج دهند.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه هویت دینی مقتدری داریم ولی دچار آسیب‌هایی نیز هستیم، افزود: باید به بخش‌های غیر دولتی اجازه ورود دهیم و یکی از راه‌های پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی اعتماد به بخش غیردولتی و سمن‌ها است. در تلاشیم در استان‌های سطح یک، معاونتی تحت عنوان معاونت تشکل‌های غیر دولتی در حوزه اجتماعی ایجاد شود.

در ادامه یونس رنجکش، سرپرست اداره‌ کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر نقش ارزنده فعالان اجتماعی، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای توسعه‌یافتگی گام بر داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از صد برنامه به مناسبت هفته اجتماعی در استان برگزار می‌شود، افزود: به بهانه هفته اجتماعی سعی کردیم تا بتوانیم با توجه به اهمیت و نقش حوزه اجتماعی، به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات اجتماعی بپردازیم.

رنجکش با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اصلی حوزه اجتماعی است، گفت: تلاش کردیم بدون نیاز به بودجه‌های کلان و با مدیریت مناسب و بهره‌وری، برنامه‌های مناسبی را در حوزه اجتماعی برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان همایش استانی «فعالان اجتماعی» از فعالان این حوزه در استان تقدیر شد که از جهاد دانشگاهی گیلان معصومه نیک‌کار، معاون فرهنگی و مدیر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای گیلان و همچنین سیدسکینه خاتمی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی گیلان تجلیل شدند.

انتهای پیام


7181606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با اجرای طرح ارتقای امنیت توسط ماموران پلیس مترو تهران یک جیب بر و یک کلاهبرداری حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران از صحت عمل و رد رشوه توسط ماموران وظیفه‌شناس منطقه ۲ پلیس راهور تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ و اعتراف متهمان به ۳۰ فقره سرقت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهمان به سرقت‌های متعدد آینه بغل و چراغ جلو خودرو‌های وارداتی اعتراف کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: مرد جوانی که در بوستان ولایت مرتکب قتل شده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا به اتفاقات و رفتار‌های روز‌های اخیر اعضای شورای شهر واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به وقوع ۲ فقره تصادف در معابر شهر تهران، گفت: در این تصادفات۲ شهروند جان خود را از دست دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز معاینه فنی در بحث توسعه خدمات و با تجدید ارزیابی دارایی‌ها ستاد معاینه فنی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق آهن آلات پل‌های عابر پیاده محدوده کهریزک خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه حقوقی- بین المللی رسیدگی به دعاوی بیماران تالاسمی اتباع ایرانی علیه دولت و مقامات آمریکا در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است