استانی 20:05 - 26 تیر 1396
رئیس اداره بهزیستی گرمسار:
گرمسار - رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه این سازمان در حوزه اجتماعی به ۲۱۳پرونده ارجاع شده از سوی دادگاه شهرستان رسیدگی کرده است، گفت: در ۲۲ مورد پرونده از طلاق زوجین جلوگیری شد.

بهزیستی گرمسار به ۲۱۳ پرونده حوزه اجتماعی رسیدگی کرد

محمد نسیمی به مناسبت هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی گرمسار به‌منظور فعالیت در حوزه اجتماعی راه‌اندازی شد تا به مشکلات و معضلات جامعه رسیدگی کند، ابراز داشت: طی سال گذشته ۱۲۳ مورد مراجعه برای اختلافات خانوادگی و ۳۰۰ مورد پذیرش برای ترک اعتیاد صورت گرفت.

وی افزود: تماس‌های برقرارشده با اورژانس اجتماعی ۳۶ مورد کودک‌آزاری، هفت مورد همسر آزاری، دو مورد سالمند آزاری، سه مورد خودکشی، شش مورد اختلاف خانوادگی، دو مورد کودک خیابانی، ۱۳ مورد زنان آسیب‌دیده، سه مورد فرار از منزل را شامل می‌شود.

۱۵۰۰ نفر گرمساری از آموزش‌های خانواده بهره مند شدند

رئیس اداره بهزیستی گرمسار همچنین ضمن بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه همسر آزاری، خشونت، خودکشی، کودک‌آزاری، مشاجره و تخطی از اخلاق و سلامت روان با شماره ۱۲۳ این اورژانس تماس برقرار کنند، ابراز داشت: طی سال جاری تاکنون ۵۱ مورد تماس با اورژانس برقرار شد که از این تعداد هفت مورد را زنان آسیب‌دیده شامل می‌شوند.

نسیمی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۷۴ مورد طلاق به بهزیستی ارجاع داده شد، تصریح کرد: یک هزار و ۵۶۵ نفر از آموزش خانواده و ۳۳۷ نفر نیز از مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

 وی ضمن بیان اینکه با برگزاری جلسات آموزشی، شهروندان جامعه هدف نیازهای آموزشی خود را فرامی‌گیرند، افزود: از طریق نهادهای آموزشی با اعزام مددکاران اجتماعی و مربی به مدارس و مهدهای کودک‌ها بیش از یک هزار و ۶۲۵ نفر پیشگیری از اعتیاد در شهر و روستاهای گرمسار آموزش دیدند.

۱۸۰۰ کودک گرمساری بینایی سنجی شدند

رئیس اداره بهزیستی گرمسار همچنین بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۶ مورد کودک رهاشده در سطح شهرستان به این سازمان تحویل داده شد، ابراز داشت: از این تعداد شش کودک با شناسایی هویت به آغوش خانواده برگردانده شدند و همچنین سایر کودکان در صورت عدم شناسایی هویت یا فاقد صلاحیت والدین با طی شدن مراحل قانونی و دستورالعمل‌های سازمانی به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

نسیمی بابیان اینکه ۴۱۱ خانواده مشاوره درمان بیماری تنبلی چشم دریافت کردند، تصریح کرد: طی سال گذشته حدود ۶۳۶ کودک در گرمسار غربالگری شنوایی شدند و یک هزار و ۸۱۰ کودک سه تا شش‌ساله مورد معاینه تنبلی چشم قرار گرفتند.

وی افزود: یک هزار و ۸۸۰ نفر در سطح گرمسار با تشکیل پرونده تحت پوشش بخش اجتماعی حمایتی وتوان بخشی این اداره هستند که در راستای اجرای اهداف واگذاری بخش حمایتی از معلولان تاکنون یک هزار و ۱۰۰ پرونده به بخش خصوصی واگذارشده است.

خانواده‌های دارای ۲ معلول صاحب‌خانه می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه ۱۰۰ پرونده توان‌بخشی جدید معلولان طی سال گذشته در شهرستان واگذارشده است، ابراز داشت: ۳۳ نفر از این افراد در مراکز توان‌بخش پذیرش شدند و در راستای صدور کارت‌های هوشمند معلولان  نیز طی دو سال گذشته بیش از ۵۱۰ مورد کارت با تشکیل گروه‌های معلولان صادر شد.

نسیمی در ادامه تعداد مستمری‌بگیر و امداد بگیرانی که در سازمان تأمین اجتماعی پرونده داشته‌اند را ۶۷۸ نفر ذکر کرد و گفت: بهزیستی گرمسار از تمام ظرفیت‌های خود در دو حوزه اختصاص مستمری و مددرسانی استفاده می‌کند تا با حمایت از این قشر آسیب‌پذیر شرایط حضور آنان را در جامعه فراهم آورد.

وی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های سال جاری را خانه‌دار شدن تمامی خانواده‌های دارای دو معلول طی دو سال آینده اعلام کرد و افزود: در حوزه توان‌بخشی به معلولان کمک‌هزینه درمان، حق پرستاری، وسایل توان‌بخشی، پرداخت شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی ارائه می‌شود تا معلولان نزد خانواده باشند.

اشتغال معلولان مهمترین دغدغه مسئولان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه اشتغال از مباحث توان‌بخشی و توانمندسازی معلولان است ابراز داشت:برای رسیدن به زندگی مستقل و قطع وابستگی معلولان شهرستان موسسه خیریه کارگاه‌های حمایتی باهدف ایجاد کارگاه‌های حمایتی و تولیدی در فضاهای مجتمع‌های روستایی فند، کردوان، داورآباد با تمام امکانات لازم راه‌اندازی می‌شود.

نسیمی در ادامه تصریح کرد:متأسفانه مشکل اصلی معلولان عدم به‌کارگیری آنان توسط کارفرماها است که امیدواریم با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی ویژه معلولان در فضای مانند شهرک‌های صنعتی اشتغال پایدار که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان برای این قشر از جامعه به شمار می‌رود، برطرف شود.

وی بابیان اینکه دو موسسه مردم‌نهاد تحت نظارت بهزیستی در گرمسار وجود دارد، افزود: برای ایجاد مؤسسات جدید در راستای حمایت از معلولان هیچ محدودیتی نداریم و در این راستا از ایجاد مراکز نگهداری کودکان نیز حمایت خواهیم کرد.

مرکز مشاوره ژنتیک در گرمسار راه‌اندازی می شود

رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه بیش از ۱۶۰ فعالیت و وظیفه برای بهزیستی تعریف‌شده است، ابراز داشت: رسالت بهزیستی فراتر از تحت پوشش بردن معلولان است و توان بخشی، پیشگیری و فعالیت در حوزه اجتماعی از جمله اقداماتی به شمار می‌رود که بهزیستی از آن به‌عنوان خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه بهره می‌گیرد.

نسیمی از دیگر خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیرانه را مشاوره ژنتیک برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی سال جاری بهزیستی، مشاوره ژنتیک برای تمرکز بیشتر به‌منظور جلوگیری از معلولیت است که به‌زودی مرکز مشاوره ژنتیک گرمسار راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: مرکز مشاوره ژنتیکی می‌تواند با مشاوره به‌موقع، به‌ویژه درزمینهٔ ازدواج و تشخیص و ارجاع به سطوح بعدی عاملی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها محسوب شود  که در این راستا تاکنون بیش از ۳۲ مورد از خانواده‌ها شناسایی‌شده‌اند که در صورت نیاز به انجام آزمایش‌های ژنتیکی این کار در مرحله نخست به‌طور رایگان و در مراحل بعدی با همکاری سازمان بهزیستی به انجام می‌رسد.


9269158
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است